کشف منشاء اصلی انتقال ویروس کرونا به انسان

© Flickr / David BrossardPangolin
Pangolin - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان به تازگی عامل جدید ابتلا به COVID-19 و انتقال ویروس کرونا به انسان‌ها را شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Journal of Proteome Research محققان آمریکایی اعلام نمودند که مواردی از ابتلا به  SARS-CoV-2 در پانگولین‌ها یا مورچه‌خوار های فلس‌دارکه به چین قاچاق می‌شوند، گزارش شده است. همچنین محققان دریافتند که ترتیب توالی متاژنومی کروناویروس‌های مربوط به پانگولین، متعلق به دو زیرشاخه از کرونا ویروس‌های مرتبط با  SARS-CoV-2 است.

در واقع دانشمندان بر این باورند که ویروس عامل بیماری COVID-19 از خفاش‌ها به پانگولین انتقال پیدا کرده و در پانگولین‌ها تکامل پیدا کرده و به انسان انتقال یافته است.

ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
ممکن امریکا منشاء ویروس کرونا باشد

برخی منابع بر این باورند که پانگولین‌های آلوده به ویروس از مالزی به چین قاچاق شده‌اند.

کشف چندین ردیف مشترک بین کرونا ویروس پانگولین و شباهت آن‌ها با  SARS-CoV-2  که اکنون در جهان شیوع پیدا کرده، حاکی از آن است که پانگولین‌ها باید در شیوع کرونا ویروس‌های جدید به عنوان میزبان احتمالی در نظر گرفته شوند و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باید از قاچاق و فروش مورچه خوار‌های پولک دار جلوگیری شود.

انگولین یا مورچه‌خوار فلس‌دار جانوری بومی شرق آسیا است گرچه دو گونه ساکن آفریقا هم دارد. پانگولین در فهرست جانوران در معرض انقراض دارد که خرید و فروش آنها قاچاق است اما هم خرید و فروش و هم خورده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала