ماکرون: ایتالیا نباید از کمک های روسیه «مست» شود

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر ماکرون: ایتالیا نباید از کمک های روسیه «مست» شود
 ماکرون: ایتالیا نباید از کمک های روسیه «مست» شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه می گوید که پاریس در بحران شیوع ویروس کرونا در کنار ایتالیاست و ایتالیا باید هنگام صحبت درباره کمک چین و روسیه برای مبارزه با ویروس کرونا، محتاط باشد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه با روزنامه های پیشرو ایتالیایی نظر خود را در مورد کمک های روسیه و چین به این کشور که  دامنگیر ویروس همه گیر کرونا (عامل بیماری  COVID-19) است، ابراز داشت.

ماکرون به روزنامه‌های ایتالیا گفته است: « درباره کمک‌های چین و روسیه زیاد صحبت می شود اما چرا نمی گوییم که فرانسه و آلمان دو میلیون ماسک دهها هزار لباس بهداشتی برای کارکنان بیمارستانی به ایتالیا فرستاده است»؟

روسیه برای مبارزه با کرونا در ایتالیا، ۹ طیاره نیرو و مواد می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه برای مبارزه با کرونا در ایتالیا، ۹ طیاره نیرو و مواد می‌فرستد

ماکرون همچنین با اشاره به اینکه این کمک‌ها به ایتالیا کافی نیست گفته است:‌ «این آغاز کمک‌هاست و ما نباید بر اساس آنچه شرکا و رقبای بین‌المللی ما می گویند، خودذ را مست کنیم.»

رئیس جمهور فرانسه همچنین به سه روزنامه ایتالیایی گفته است که: «اروپا باید احساس غرور و قدرت کند زیرا اروپا واقعا اینگونه است اما اروپا همچنین باید فراتر برود و به همین دلیل من از بودجه همبستگی برای مدیریت بحران و پیامدهای آن دفاع می کنم».

با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا این کشور در رتبه اول کشورهایی قرار گرفته که از این ویروس آسیب دیده‌اند. ایتالیا در هفته‌های گذشته به شدت از فرانسه و آلمان انتقاد کرده است که از ارائه ماسک و سایر تجهیزات برای کمک به ایتالیا در مواجه با ویروس همه گیرکرونا (عامل بیماری  COVID-19) خودداری کرده اند.

بحران شیوع ویروس کرونا در اروپا و بویژه در ایتالیا باعث افزایش انتقادها از اتحادیه اروپا در مدیریت این بحران شده است و صداهایی در ایتالیا شنیده می شود که می گوید اگر اتحادیه اروپا نمی تواند در این بحران به ما کمک کند بنابراین ماندن در این اتحادیه دیگر معنایی برای ایتالیا ندارد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر‌شده از سوی منابع دولتی در کشورهای مختلف جهان، تاکنون شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به حدود 34 هزار نفر رسیده و بیش از 772 هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала