دوکتور که در غلبه به آبله کمک کرده، توضیح می دهد که در آینده چه خواهد شد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر دوکتور که در غلبه به آبله کمک کرده، توضیح می دهد که در آینده چه خواهد شد
 دوکتور که در غلبه به آبله کمک کرده، توضیح می دهد که در آینده چه خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اپیدمیولوژیست لری بریلیانت که در سال 2006 راجع به پاندیمی هشدار داد، اظهار داشت که بیماری همه گیر فعلی از همه مواردی که مشاهده کرده خطرناک است. ما می توانیم کرونا ویروس را شکست دهیم، اما کارهای زیادی باید انجام شود. "این یک زمان واقعاً بی سابقه و دشوار است که برای همه ما آزمون راه اندازی کرده است."

ستیوین لیوی (Steven Levy) در مطلب منتشره در نشریه Wired (امریکا) می نویسد، لری بریلیانت (Larry Brilliant) ادعا نمی کند که می تواند آینده را پیش بینی کند. اما 14 سال پیش، او، اپیدمیولوژیست که به ریشه کن کردن آبله کمک کرده بود، ضمن صحبت با بینندگان TED  تصریح کرد که بیماری همه گیر بعدی چیست. سپس آن بسیار وحشتناک به نظر می رسید که باید جدی گرفته شود. وی گفت: "یک میلیارد نفر آلوده می شوند. حدود 165 میلیون نفر خواهند مرد. رکود و زوال جهانی به وجود خواهد آمد و عواقب 1 تا 3 تریلیون دالر خساره برای اقتصاد ما از همه صد میلیون کشته برای همه بسیار بدتر خواهد شد. زیرا بسیاری از افراد شغل و دسترسی بر مراقبت های بهداشتی از دست می دهند که عواقب آن تقریباً غیرقابل تصور خواهد بود. "

خطرناک‌ترین مرحله ویروس کرونا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
خطرناک‌ترین مرحله ویروس کرونا مشخص شد

و پس از آن چیزی غیرقابل تصور فرا رسید و بریلیانت، رئیس شورای «پاندیمی را متوقف می سازیم» ( Stop Pandemics)، تجربه خود را با کسانی که در خط مقدم هستند به اشتراک می گذارد. و اگرچه ما هنوز از تلفات صد میلیون به اثر کرونا ویروس جدید فاصله داریم، اما همین اکنون جهان را وارونه کرده است. بریلیانت سعی می کند که اغلباً نگوید "من به شما هشدار دادم". اما او نه تنها در سخنرانی ها و انتشارات، بلکه به عنوان مشاور ارشد فنی در فیلم فاجعه  "الودگی" «Contagion » هشدار داد که اکنون در بین افراد قرنطین شده از نظر تماشاه ریکورد قاین موده است. بریلیانت که اکنون 75 ساله است، علاوه بر همکاری با WHO در ریشه کن کردن آبله، در مبارزه با آنفولانزا، فلج اطفال و نابینایی سهیم می باشد. مدتی، وی رهبری جناح غیر انتفاعی Google  را بر عهده داشت.

Тибетский духовный лидер Далай-лама - اسپوتنیک افغانستان
پیام رهبر بوداییان تبت به جهانیان در رابطه به ویروس کرونا

روز سه شنبه 17 حوت با او با تیلفون صحبت کردیم. در این وقت، واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا در برابر بحران تغییر كرد و گفت از "هیچ چیز نگران نباشید" برای توسعه - سرانجام - اقدامات مهمتر برای مهار کردن بیماری همه گیر اتخاذ خواهیم کرد. ما با بریلیانت در ایالت کالیفرنیا مصاحبه انجام دادیم که آن را بطور فشرده خدمت شما تقدیم میداریم.

 - من در طول گزارش TED شما در سال 2006 در سالون بودم. شما سوال کردید، "به من کمک کنید تا بیماری همه گیری را متوقف کنم." آیا این درخواست شما هرگز اجرا نشد؟

"نه خیر، به اندکترین حد هم اجرا نشد، اگرچه سیستم هایی که من از آنها خواستم بدون شک ایجاد و در حال استفاده هستند." خنده آور است، زیرا این فیلم « عفونت» را فیلمبرداری کردیم ...

- حالا همه ما آن را تماشا میکنیم.

-  فیلم "عفونت" غیب گویی نامیده می شود. و ما فقط شواهد علمی را دیدیم. طی 10-15 سال گذشته ، کل جامعه اپیدمیولوژیک به مردم هشدار می دا که شکی نیست که ما مانند الان دچار چنین بیماری همه گیر خواهیم شد. سؤال فقط این بود - کی. خیلی سخت است که مردم بتوانند به شما گوش دهند.

"من شنیده ام که شما بر اهمیت ویروس کاملاً جدید تأکید می کنید."

 حوادث بیماری های همه گیر در قرن بیستم در جهان - اسپوتنیک افغانستان
حوادث بیماری های همه گیر در قرن بیستم در جهان

- این بدان معنی نیست که ویروس اختراع شده است. این به معنای ادبی یا حقوقی تازگی ندارد.

- با تاسف

"این بدان معنی است که او جدید است." اینکه هیچ کس در دنیا به دلیل عفونت قبلی نسبت به او مصونیت نخواهد داشت. این بدان معنی است که او قادر است 7.8 میلیارد برادر و خواهر ما را آلوده کند.

- و از آنجا که این جدید است، ما هنوز در جریان هستیم تا اطلاعات را بدست آوریم. به نظر شما اگر کسی آلوده شود و بهبود یابد ، آیا این فرد در برابر ویروس مصون خواهد شد؟

- اگرچه ویروس جدید است، اما من چیزی نمی بینم که از این امر جلوگیری کند. ما درمورد مواردی می دانیم که افراد فکر می کنند که دوباره آلوده شده اند، اما این به احتمال زیاد یک مشکل آزمایش است و یک عفونت مجدد واقعی نیست. اما قبل از پایان این کار، ده ها میلیون یا میلیارد ها نفر از افراد آلوده وجود خواهند داشت، و با تعداد بسیار زیاد جواب تقریباً به هر سوالی "آیا می تواند این اتفاق بیفتد" مثبت خواهد بود. این بدان معنا نیست که برای بهداشت عمومی یا اپیدمیولوژی مهم است.

"آیا این بدترین شیوع شما است؟"

"این خطرناک ترین بیماری در همه زندگی ما است."

- اکنون از ما خواسته می شود کارهای کاملاً بی سابقه ای انجام دهیم: در خانه بمانید، دو متر از افراد دیگر فاصله بگیرید، از جلسات گروهی خودداری کنید. آیا این توصیه ها صحیح است؟

خوب، من وانمود می كنم كه برای مدیتیشن بازنشسته ام ، اما در واقع من در یك قرنطین نیمه در Marine County، كالیفرنیا نشسته ام." بله ، اینها توصیه‌های خوبی هستند. اما آیا در دوازده هفته اول بیماری همه گیر از رئیس جمهور امریکا توصیه های خوبی دریافت کردیم؟ نه، ما فقط دروغ گفتیم، ادعایی مبنی بر اینکه این جعلی است، این اختراع دموکرات ها بود.

بیماری همه گیر در ووهان از دیدگاه طبیبان و رضاکاران - اسپوتنیک افغانستان
بیماری همه گیر در ووهان از دیدگاه طبیبان و رضاکاران

"اگر شما برای روز رئیس جمهور شوید، شما در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی چه می گفتید؟"

- من کنفرانس مطبوعاتی را با این کلمات آغاز می کردم: "خانمها و آقایان، بگذارید من شما را با رون کلاین (Ron Klain) آشنا کنم، او" پادشاه ابولا "[تحت ریاست جمهوری اوباما] بود، و من او را دوباره صدا می کنم تا پادشاه " COVID-19 " شود. " همه تصمیمات متمرکز و در دست یک شخصی قرار خواهد داشت که مورد احترام هم سیاستمداران و هم نمایندگان مراقبت های بهداشتی باشد. کشور ما اکنون تقسیم شده است. و اکنون، تونی فاوچی، رئیس انستیتوت ملی آلرژی و بیماریهای عفونی (NIAID) بهترین چیزی است که ما در اختیار داریم.

"می ترسی؟"

در گروه سنی من، در صورت عفونت، میزان مرگ و میر 1 بر 7 است. اما من نمی ترسم.. همه باید به خاطر داشته باشیم که این آخرالزمان زامبی یا انقراض دسته جمعی نیست.

- آیا باید ماسک بپوشیم؟

- ماسک های N95 خود فوق العاده هستند. منفذ های آنها سه میکرون و عرض ویروس یک میکرون است. بنابراین کسی می گوید این کار نمی دهد. طبق آخرین اطلاعاتی که من دیدم، ماسک ها پنج برابر محافظت را افزایش می دهند. این خیلی خوب است اما ما باید از کار بیمارستانها و کار کادر درمانی اطمینان حاصل کنیم تا پزشکان و پرستاران بتوانند به سر کار بیایند و در امان باشند. بنابراین، ماسک ها باید در جایی که نیاز است باید استفاده شوند.

"آیا در این شرایط چیز خوبی وجود دارد؟"

"من یک دانشمند هستم، اما من همچنان شخص با اعتقاد هستم." و من نمی توانم چیزی را مطالعه کنم، بدون اینکه بپرسم که آیا قدرت بالاتری وجود دارد که به نوعی به ما کمک کند تا نسخه بهتری پیدا کنیم.

من نمی خواهم وانمود كنم كه این آزمایشی است كه ارزش رسیدن به چنین وضعیتی را داشت. این یک زمان واقعاً بی سابقه و دشوار است که برای همه ما آزمون راه اندازی کرده است. وقتی واقعاً مدیریت کنیم، ما را وادار می کند تا دوباره به دودستگی سیاسی که اکنون در کشور وجود دارد، تجدید نظر کنیم، شاید، مانند آن که در زمان جنگ جهانی دوم وجود داشت. این ویروس طرفدار حقوق برابر است؛ همه افراد را بدون تفاوت آلوده می کند. و شاید این راهی برای بهتر شدن باشد، اگر ما نیز بتوانیم یکدیگر را برابر ببینیم، یعنی داشتن درجه تشابه بیشتری نسبت به اختلافات داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала