ساخت سه داروی ضد کرونا در روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت سه داروی ضد کرونا در روسیه
 ساخت سه داروی ضد کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان روسیه موفق شده‌اند سه داروی جدید را برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آکادمیک ولادیمیر چخونین، رئیس بخش علوم زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه از ساخت سه داروی  جدید برای درمان ویروس کرونا در روسیه خبر داد.

دانشمند روسیه گفت: صحبت به طور خاص در مورد داروی ضد ویروسی تری ازویرن - triazavirin مطرح است. به گفته چخونین در حال حاضر فرم استنشاق این  دارو برای درمان بیماری های تنفسی آماده استفاده است و به زودی برای آزمایش در دسترس پزشکان قرار داده خواهد شد.

به گفته چخونین، پژوهشگران انستیتوت سنتز ارگانیک و دانشگاه شیمی  عضوی مسکو به نام "زلینسکی" یک طرح سنتز برای داروی ضد ویروسی جاپان "  "فاویپیراویر Favipiravir " " ایجاد کردند. این دارو نیز آماده آزمایش است.

علاوه بر این ، چخونین به داروی fortepren  اشاره نمود که مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیه و انستیتوت شیمی عضوی روسیه ساخته شده است.

ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

به گفته متخصص روس، ماده اولیه برای ساخت داروی جدید را fosprenil  تشکیل می‌دهد که برای درمان کرونا ویروس حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر در مرحله ثبت قرار داشته و به زودی پس از دریافت مجوز مورد آزمایش قرار داده خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری COVID-19) در 200 کشور و قلمرو در اقصی نقاط جهان باعث شده‌ است که دولت‌ها و همچنین شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان به‌دنبال کشف دارویی برای درمان و پیشگیری از این بیماری باشند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر‌شده از سوی منابع دولتی در کشورهای مختلف جهان، تاکنون شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به حدود 34 هزار نفر رسیده و بیش از 772 هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا هستند.

 شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به 199 کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала