آغاز استفاده از داروهای ضد مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز استفاده از داروهای ضد مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا
آغاز استفاده از داروهای ضد مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده محدود از دو داروی ضد مالاریا را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز صادر شده توسط سازمان غذا و داروی این کشور برای تجویز دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین توسط پزشکان برای درمان بیماران نوجوان و بزرگسال مبتلا به COVID-19 تنها برای شرایطی است که امکان کارآزمایی بالینی (Clinical trial) وجود ندارد.

دو نهاد پزشکی آمریكا یعنی انستیتوی ملی بهداشت و مركز تحقیقات و توسعه علوم نوین زیست-پزشکی، در حال حاضر در تلاشند تا با انجام آزمایش‌های گسترده فرضیه مفید بودن داروهای مالاریا بر بیماری COVID-19 را بررسی کنند.

این نهادها از مصرف 30 میلیون دوز این دارو ها جهت درمان بیماران  COVID-19 طی آزمایشات بالینی خبر داده اند.

توافق ترامپ و پوتین برای مبارزه مشترک علیه کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
توافق ترامپ و پوتین برای مبارزه مشترک علیه کرونا ویروس

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این دو دارو را به عنوان «برگ برنده‌ای در تاریخ پزشکی» توصیف کرده بود؛ این اظهار نظر آقای ترامپ در شرایطی بود که پزشکان در مورد عوارض و خطرات ناشی از استفاده بیش از حد از این دو دارو هشدار داده بودند.

آقای ترامپ همچنین از سازمان غذا و داروی آمریکا به خاطر صدور مجوز مصرف این دو دارو تشکر کرده بود.

در حال حاضر شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به 33 هزار و 976 نفر افزایش یافته و 722 هزار و 196 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. تاکنون 151 هزار و 766 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: «اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا احتمالا دو هفته دیگر خواهد بود. دموکرات‌ها به دلیل رویکرد سیاسی، نمی‌خواهند به تلاش‌های دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا اعتراف کنند.»

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در حال افزایش است. تا کنون، یکصد و چهل و هشت هزار و نهصد و بیست و چهار نفر در آمریکا به عامل بیماری ناشی از ویروس کرونا آلوده شده اند. این بیماری تاکنون در آمریکا جان دو هزار و هفتصد و سی و نه نفر را نیز گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала