آمادگی ناسا برای مقابله با شهاب سنگ تهدید کننده زمین

CC0 / Pixabay / Астероид, направляющийся к Земле
Астероид, направляющийся к Земле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان فضایی ناسا در حال آماده سازی‌ها برای وارد آوردن ضربه بر شهاب سنگی های است که به سمت زمین در حال حرکت می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science Alert اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) در حال آماده سازی برای وارد آوردن یک ضربه سنتیکی "جنبشی" محکم به شهاب سنگ های تهدید کننده زمین است.

 شهاب سنگی که برای آزمایش چنین ضربه در نظر گرفته شده بسیار کوچک است. به گفته کارشناسان  ناسا، این ضربه مسیر پرواز شهاب سنگ را تغییر خواهد داد و ازاین تجربه برای دفاع از سیاره ما در برابر  شهاب سنگ های بزرگ که قرار است در آینده نه چندان دور از نزدیک زمین رد شوند، استفاده خواهد شد.

دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند

یادآوری می‌کنیم که سیستم‌های ردیاب خودکار ناسا در “مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین” در کالیفرنیا به تازگی شهاب سنگی را رصد کرده‌اند که می‌تواند حتی نقطه پایانی برای نسل بشر باشد.این سیارک 52768 (OR2 1998) نامیده شده و تخمین زده می‌شود که طولی در حدود 2.5 مایل (4.1 کیلومتر) داشته باشد.

به عقیده محققان، شهاب به این بزرگی اگر با زمین اصابت کند، به طور بالقوه می‌تواند پایان نسل بشر را رقم بزند. همچنین، بر اساس برآوردهای ناسا، این سیارک با سرعتی در حدود 8.7 کیلومتر در ثانیه (31320 کیلومتر در ساعت) در حرکت است. سرعتی حیرت‌انگیز که حتی تصور برخورد آن با زمین با چنین سرعتی هم بسیار ترسناک است.

این طور که دانشمندان ناسا می‌گویند، سیارک OR2 1998 با این سرعت، در روز 29 آپریل (10 ثور امسال) به زمین نزدیک خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала