گفت و گوی اشرف غنی با مسئولان وزارت تحصیلات عالی روی طرح آموزش از راه دور

© ارگ ریاست جمهوریگفت و گوی اشرف غنی با مسئولان وزارت تحصیلات عالی روی طرح آموزش از راه دور
گفت و گوی اشرف غنی با مسئولان وزارت تحصیلات عالی روی طرح آموزش از راه دور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حالی درباره آموزش از راه دور با مسئولان وزارت تحصیلات عالی به گفت و گو پرداخته است، که استادان و دانشجویان در افغانستان حتی از امکانات نخستین برای اجرایی شدن این طرح برخوردار نیستند.
دستور وزیر علوم روسیه به دانشگاه های این کشور: آموزش از راه دور را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان
دستور وزیر علوم روسیه به دانشگاه های این کشور: آموزش از راه دور را آغاز کنید

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغاانستان پیش از ظهر امروز از طریق ویدیو کنفرانس با مسئولان وزارت تحصیلات عالی، روی طرح سیستم آموزش از راه دور بحث و تبادل نظر کرد. در این جلسه که در ارگ انجام شد، نخست عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در پیوند به سیستم آموزش الکترونیک(آموزش از راه دور) معلومات همه جانبه ارائه کرد و گفت، که این طرح می تواند در حدود ۲۵۰ هزار دانشجو را زیر پوشش قرار بدهد. وی افزود، که در این طرح همه معیارهای معاصر آموزشی در نظر گرفته شده است و برای تطبیق آن به بودجه و کاهش قیمت انترنت، نیاز است.

همچنان احمد مسعود لطیف رای رئیس امور دانشجویان دولتی وزارت تحصیلات عالی، ضمن ارائه معلومات در پیوند ابعاد تخنیکی این طرح گفت، که وزارت مخابرات و فن آوری معلوماتی و اداره ملی احصایه و معلومات در قسمت تطبیق این طرح همکاری نمایند.

در این خبرنامه همچنین آمده است، که رئیس جمهور غنی ضمن ابراز سپاسگزاری از متخصصان که روی این طرح کار نموده اند، گفت که نامهای افرادی که این طرح را ساخته اند لست شود، تا برای آنان مدال تفویض گردد.

رئیس جمهور کشور از سرپرست وزارت تحصیلات عالی خواست که برای تطبیق این طرح بودجه تخمین نماید و باید در خصوص اگاهی عامه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت، که اداره ملی احصایه و معلومات مسئولیت بخش تخنیکی این طرح را به عهده می گیرد و همچنان در راستای کاهش قیمت انترنت اجراات لازم صورت خواهد گرفت. رئیس جمهور غنی گفت:- "من در تطبیق این طرح، آغاز یک انقلاب آموزشی را می بینم".

رئیس جمهور افغانستان و مسئولان تحصیلات عالی این کشور در حالی درباره آموزش از راه دور گفت و گو می کنند، که استادان و دانشجویان دانشگاه های افغانستان دارای کمترین امکانات از قبیل، کمپیوتر، انترنت، برق درست نمی باشند. بر علاوه این، معلوم نیست چه شمار استادان و دانشجویان با این سیستم آشنایی دارند. همچنان بیشترین دانشجویان افغانستان از ولایت هایی هستند که در آن حتی شبکه های مخابراتی موجود نمی باشند و یا این که به درستی برای برقرار کردن تماس تیلیفونی آنتن دهی لازم را ندارند، چه برسد به انترنت و آموزش از راه دور.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала