استقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» امریکا در پایگاه نظامی عراق

© AFP 2023 / BULENT KILICاستقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» امریکا در پایگاه نظامی عراق
استقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» امریکا در پایگاه نظامی عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا برای محافظت از نیروهای خود در برابر حملات احتمالی ایران و متحدانش، در برخی پایگاه‌های عراق سامانه ضدموشکی پاتریوت مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال المیادین، ارتش امریكا برای محافظت از نیروهای خود در برابر حملات احتمالی ایران و متحدانش استقرار سیستم های دفاع هوایی «پاتریوت» را در شهر الانبار عراق، واقع در غرب این كشور آغاز كرد.

اردوغان: منتظر پاسخ آمریکا در مورد سیستم های پاتریوت هستیم - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: منتظر پاسخ آمریکا در مورد سیستم های «پاتریوت» هستیم

این سیستم‌های پدافند هوایی در پایگاه نظامی عین الاسد مستقر می شوند، که توسط نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری ایالات متحده استفاده می شود.
اما تا هنوز دولت رسمی عراق در این باره چیزی نگفته است.
پیش از این جنرال کنت مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا) تاریخ 13 مارچ گفته بود که نیروهای مسلح ایالات متحده استقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» را در عراق آغاز کرده است.
"سیستم های «پاتریوت» برای رهگیری راکت هایی است که ایران در شروع ماه جنوری در واکنش به کشته شدن جنرال قاسم سلیمانی مورد استفاده قرار داد.
با این حال، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام کرد، که واشنگتن در پایان ماه جنوری بخاطر مستقر ساختن سیستم های دفاع هوایی «پاتریوت» در عراق در خواست مجوز کرده است".
قابل یاد آوری‌ست، تنش‌ها زمانی در خاور میانه آغاز شد که امریکا در بامداد سوم جنوری سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم جنوری در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала