افزایش مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimافزایش مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان
افزایش مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به ویروس همه‌گیر روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که با ثبت چهار مورد جدید شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به شمول چهار نظامی خارجی به 174 مورد رسید.

 افزایش ظرفیت آزمایش‌گاه‌های تشخیص کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش ظرفیت آزمایش‌گاه‌های تشخیص کرونا در افغانستان

وحیدمایار سخنگوی، وزارت صحت عامه می‎گوید که از میان 60 رویداد مشکوک در آزمایش‌گاۀ مرکزی وزارت صحت عامه، دو رویداد در ولایت کندهار، یک رویداد در نیمروز و یک در ولایت دایکندی، مثبت تشخیص شدند.
گفتنیست که از میان مبتلایان چهار تن وفات کردند و پنج فرد دیگر شفا یافتند و به خانه‌هایشان برگشتند.
شمار واقعه‌های مثبت در افغانستان هرات131، کابل 10 (به شمول چهار سرباز خارجی)فراه 5، سمنگان 4، نیمروز 5، لوگر3، بلخ 3، زابل 2، غزنی، 1بدخشان 1، کندهار 3، ننگرهار، 1دایکندی 2، کاپیسا 1، بادغیس 1، سرپل 1.
این در حالی است که وزارت صحت عامه گفته است که این وزارت برنامه افزایش شمار بسترها برای بیماران کرونا در سراسر کشور را تا 20 هزار تخت روی دست دارد. برای عملی شدن این برنامه قرار است از اماکن غیر از شفاخانه‌ها نیز استفاده شود. اکنون افغانستان هزار بستر آماده برای بیماران کرونا دارد. در همین حال فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه هشدار می‌دهد که COVID-19در کشور رو به افزایش است و برای مبارزه با آن تا هنوز بودجه لازم در اختیار این وزارت قرار ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала