علائم بیماری کرونا در یک کودک نوزاد

© Fotolia / Ruslan IefremovНоги младенца в руках матери
Ноги младенца в руках матери - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مادر یک نوزاد مبتلا به ویروس کرونا در مورد علائم این بیماری در نزد کودکش صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «Daily Mirror»، تونی رودز، مادر نوزادی که فقط 7 هفته‌ از عمرش می‌گذرد، در باره علایم  بروز ویروس کرونا در کودکش تعریف کرد.

رودز که ساکن «اسکس» بریتانیاست در این باره تعریف کرده گفت:«چند روز کودکم گریه می‌کرد و یک شب، 12 ساعت از خوردن شیر امتناع کرد. او خیلی خواب‌آلود بود ومثل همیشه تکان نمی خورد. صبح روز بعد متوجه شدیم که بدنش سرخ و چشمش ملتهب شده است. مثل چند روز گذشته فقط می خوابید، گاه گاهی سرفه و عطسه می‌کرد.

ابتلای 17 عضو یک خانواده انگلیسی به کرونا پس از حضور در یک مراسم تشییع - اسپوتنیک افغانستان
17 عضو یک خانواده در انگلیس به کرونا مبتلا شدند

پس از سه بار تزریق آنتی بیوتیک، پسرم، کورتیس، حالش بهتر شد و از بیمارستان مرخص شد اما تست کروناویروس او مثبت اعلام شد. از وقتی به خانه برگشتیم، حالش بهتر شده است اما هنوز سلامتی کامل او احیا نشده است. تب او زیاد نبود و سرفه اش خشک نبود. ما هنوز نمی دانیم این ویروس چگونه در نوزادان ظاهر می شود».

پیش ازاین خبر داده شد که نوزادی در انگلیس متولد شده که از بدو تولد به  ویروس  کرونا مبتلا بوده است. پزشکان در خصوص این مورد نادر گفته‌اند که مادر این نوزاد قبل از زایمان، با علائمی شبیه به تنگی نفس و ذات‌الریه به بیمارستان مراجعه کرده است. این بیمار و مادرش تحت درمان قرار گرفتند. این نوزاد تاکنون جوانترین مورد مبتلا بوده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. تاکنون 19 هزار و 522 نفر به این ویروس مبتلا و یک هزار و 415 نفر جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی 11 ماه مارچ شیوع ویروس کرونا را « همه‌گیر» اعلام کرد. در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 777 نفر رسیده است که از این تعداد 37 هزار و 815 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، 165 هزار و 607 نفر از مبتلایان به کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала