کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان

CC0 / USAID Afghanistan / کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان
کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل گفته است که این کشور پانزده میلیون دالر را بخاطر مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،سفارت امریکا در کابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن در راستای مبارزه با ویروس کرونا(کووید-19) در افغانستان 15 میلیون دالر به این کشور کمک كرد.
در اعلامیه‌ای سفارت امریکا آمده است: "ایالات متحده امریکا جهان را به مقابله با کووید-19 فرا می‌خواند. از مجموع 15 میلیون دالر کمک، 5 میلیون دالر آن جهت کمک های صحی و بشردوستانه برای بیجاشده‌گان داخلی که شامل تشخیص و تداوی این بیجاشده‌گان در افغانستان میگردد، اهدا میشود. همچنان متباقی 10 میلیون دالر دیگر این کمک‌ها برای حمایت از برنامه های واکنش اضطراری برای سازمان صحی جهان و سازمان ملل متحد به منظور مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده میشود."


این درحالیست که چندی پیش فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه هشدار داد که بیماری کووید ۱۹ در کشور رو به افزایش است و برای مبارزه با آن بودجه لازم در اختیار این وزارت قرار ندارد: "طرحی را که ما مد نظر گرفتیم شاید بیش از صد میلیون دالر است... اکنون یک میلیارد دالر امریکایی ضرورت داریم و ضرورت هم است. اما این یک میلیارد نه بدست ما می‌آید و نه ما توانایی مصرف آن‌را داریم".
درحال حاضر با ثبت چهار مورد جدید شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به شمول چهار نظامی خارجی به 174 مورد رسیده است.
شمار واقعه‌های مثبت در افغانستان هرات131، کابل 10 (به شمول چهار سرباز خارجی)فراه 5، سمنگان 4، نیمروز 5، لوگر3، بلخ 3، زابل 2، غزنی، 1بدخشان 1، کندهار 3، ننگرهار، 1دایکندی 2، کاپیسا 1، بادغیس 1، سرپل 1.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала