زندگی در عطارد؟ نه خیر، این چرند محض نیست

© Photo / NASA Goddard Space Flight Center زندگی در عطارد؟ نه خیر، این چرند محض نیست
 زندگی در عطارد؟ نه خیر، این چرند محض نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توضیحات جدید در مورد عوارض اراضی نامنظم این سیاره صخره ای به موجودیت احتمال شرایط زندگی در گذشته اشاره میکند.

شینون هال (Shannon Hall) در مطلب منتشره در روزنامه The New York Times (امریکا) می نویسد، عطارد سیاره ای با چنین سطح داغی است که سرب در آنجا ذوب می شود. ولی، روزی می توان شرایط زندگی بر روی آن ایجاد کرد. راستی، شانس این موضوع زیاد نیست.

Снимок Меркурия в искусственных цветах, отражающих минералогические и химические свойства приповерхностного грунта - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: عطارد کوچک می شود

هفته گذشته، یک تئوری جدید در مجله گزارش های علمی(Scientific Reports)  بر اساس یکی از ویژگی های این سیاره نزدیک به خورشید، یعنی ریلیف نامنظم آن منتشر شد. منظره عطارد ناهموار، نامنظم است و دارای شکست های زیادی است و از سنگ های درزدار، قله هایی با ارتفاعات بسیار متفاوت و دهانه های متلاشی تشکیل شده است.

دبورا دومینگوی (Deborah Domingue) که در انستیتوت سیاره شناسی توسون کار می کند، گفت: "تصور کنید که کودکی روی انبار خشت ها پرتاب کند و به این فکر کنید که چه نوع بی نظمی ایجاد خواهد کرد".

در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند - اسپوتنیک افغانستان
در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند

تقریباً نیم قرن، دانشمندان معتقد بودند که هرج و مرج در روی عطارد ناشی از زمین لرزه هایی است که پس از برخورد یک شهاب عظیم بر روی این سیاره رخ داده است.

ولی یک مطالعه جدید به رهبری همکار دوکتور دومینژ الکسیس رودریگز (Alexis Rodriguez)، این نظرات را رد می کند. این نشان می دهد که چنین زمینی در نتیجه برخورد عطارد با شهاب نمی تواند تشکیل شود، زیرا شکل گیری آن دو میلیارد سال پس از تشکیل دهانه در نتیجه برخورد رخ داده است.

پدیده غیر معمولی و کمیاب: عبور عطارد  در مدار آفتاب - اسپوتنیک افغانستان
پدیده غیر معمولی و کمیاب: عبور عطارد در مدار آفتاب

اما دوکتور هاین معتقد است که در این حالت صحبت کردن در مورد آب به سختی ممکن است. یگانه احتمال این است که این آب با سنگ در ارتباط باشد.

وی گفت: "ممکن است فعالیت های موقت آب در سیاره وجود داشته باشد، اما من فکر نمی کنم که این مخازن عظیم آب و دریاچه های زیرزمینی یا چیزهای مشابه باشد."

اما فرضیه وجود آب در سیاره ای مانند عطارد کلید یافتن زندگی در کل کهکشان را فراهم می کند. ستاره شناسان هزاران سیاره را در مدار ستاره های دیگر کشف کرده اند و برخی از آنها بسیار شبیه به عطارد هستند.

دوکتور رودریگز گفت: "اگر این اتفاق در اینجا رخ می داد، می توانست در جای دیگری نیز اتفاق بیفتد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала