رئیس جمهور غنی: طی یک ماه برای 40 هزار نفر زمینه کار فراهم می‌شود

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دیدار رییس جمهور با اعضای کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله شده است تا اداره انکشاف ملی در جریان یک ماه برای 40 هزار نفر زمینه کار فراهم کند.

ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده است که در جلسه کمیته اضطرار جلوگیری از ویروس کرونا فیصله شده که اداره انکشاف ملی در جریان یک ماه، برای 40 هزار تن زمینه اشتغال را فراهم کند.

در جلسه اضطراری مبارزه با کرونا در افغانستان، همچنین در رابطه به رسیده‌گی به فقرا، افراد بی‌بضاعت، بی‌جاشده‌گان داخلی وافراد روزمزد در روزهای قرنطین بحث شده است.

عبدالرحمان عطاش، رییس اداره انکشاف ملی در این نشست گفته است که برنامه اشتغال برای 40 ‌هزار نفر ترتیب شده و سر از هفته آینده پروسه استخدام آن به صورت تدریجی آغاز می‌شود.

طبق اعلام ارگ، محمداشرف غنی در این دیدار به اعضای کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هدایت داده تا در زمینه فراهم کردن گندم به این افراد طرحی را ترتیب کنند. امور اجرایی این طرح به امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری سپرده شده است.

محمداشرف غنی در این نشست دستور توقف پروازها از کابل به هرات را نیز صادر کرده است.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 196 تن رسیده و شهرهای پرجمعیت مانند کابل و هرات به قرنطین رفته است. این قرنطین باعث شده تا شماری زیادی از شهروندان کشور کارهای شان را دست دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала