هشدار یوناما درباره عواقب کاهش کمک‌های خارجی به افغانستان

© Wikipedia / Shahunamaهشدار یوناما درباره عواقب کاهش کمک‌های خارجی به افغانستان
هشدار یوناما درباره عواقب کاهش کمک‌های خارجی به افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما در افغانستان از پیامد های قطع کمک یک میلیارد دالری ایالات متحده برای افغانستان هشدار داده می‌گوید تداوم بحران سیاسی وضعیت را برای مردم افغانستان بحرانی ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل،هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید که کاهش کمک‌های خارجی به افغانستان می‌تواند عواقب شدیدی برای وضعیت مالی این کشور داشته‌باشد.

انگرید هیدن؛ معاون یوناما روز گذشته (سه شنبه 12حمل)  در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که بی‌سرنوشتی سیاسی،‌ تاخیر در آغاز روند صلح، خشونت روزافزون و گسترش ویروس کرونا،‌ وضعیت را برای مردم افغانستان بحرانی ساخت.

قطع  کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
قطع کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان

او افزود که بحران ناشی انتخابات هنوز پا بر جاست و این بحران سبب نگرانی‌ جدی در میان مردم و کشورهای جهان شده‌است.

معاون یوناما افزود که با در نظر داشت اینکه افغانستان به کمک‌های خارجی متکی است، کاهش این کمک‌ها می‌تواند عواقب شدیدی برای وضعیت مالی افغانستان داشته باشد.

خانم هیدن همچنین با اشاره به گسترش کرونا تاکید کرد که افغانستان در این وضعیت به سرمایه‌گذاری و منابع خارجی نیازمند‌ است.

در پی ادامه بحران سیاسی میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله و تلاش ناکام مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه ایالات متحده برای حل این بحران، واشنگتن اعلام کرد که از کمک‌هایش به افغانستان یک میلیارد دالر کاهش می‌دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала