اعلام حمایت محمد محقق از هیات مذاکره کننده دولت

© Photo / ریاست اجراییه / ریاست اجراییهمحمد محقق
محمد محقق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان از تشکیل هیأت گفت‌وگوکننده دولت با گروه طالبان استقبال و حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، در اعلامیه‌ای که از سوی حزب آقای محقق روز چهارشنبه، سیزدهم حمل نشر شد، آمده است: «از تشکیل هیأت 21 نفره همه‌شمول از سوى دولت جمهورى اسلامى، احزاب، شخصیت‌هاى ملى، جامعه مدنى شامل مردان و زنان که تجربیات ارزشمندى از تحولات کشور دارند، استقبال می‌کنیم».

استقبال عبدالله عبدالله از ایجاد هیئت صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استقبال عبدالله عبدالله از ایجاد هیئت صلح افغانستان

این حزب که محمد ناطقی معاون آن در هیأت مذاکره‌کننده دولت عضویت دارد، مذاکرات بین‌الافغانى را نوید «قطع خشونت و برادر کشى و شروع یک زنده‌گى با همى و مسالمت‌آمیز میان افغان‌ها» توصیف کرده است.

حزب وحدت مردم افغانستان گفته است که با درک برخی ملاحظات معقول از سوی برخی آدرس‌ها، روی شروع هرچه زودتر مذاکرات تأکید دارد.

این حزب سیاسی گفته است: «این مذاکرات به هیچ امر دیگر که باعث تأخیر و کندى در روند گفت‌وگوها می‌شود، منوط و مربوط ساخته نشود».

حزب به رهبری محمد محقق که در جبهه مخالف محمداشرف غنی قرار دارد و از هم‌پیمانان عبدالله عبدالله است، هم‌چنان تأکید کرده است که طرف‌دار حل مشکلات ملى از طریق گفت‌گوها، «نفى انحصار و یک‌جانبه گرایى بوده و یک بار دیگر تأکید می‌کند که راه حل آینده کشور نیز [در] قبول حضور آبرومندانه‌اى جهت‌هاى سیاسى، مذهبى و قومى ساکنان این سر زمین در معادلات آینده در چوکات یک نظام مردم‌سالار دینى می‌باشد».

ریاست جمهوری چند روز پیش فهرست اعضای هیأت گفت‌وگوکننده دولت را اعلام کرده است. این هیأت به شمول پنج زن، 21 عضو دارد و محمد معصوم استانکزی، رئیس پیشین امنیت ملی به عنوان رییس آن گماشته شده است.

فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمدرسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمدحفیظ منصور، غلام‌فاروق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم‌الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی از اعضای این هیأت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала