ترکمنستان صحبت در باره «ویروس کرونا» را ممنوع کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoبازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل
بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکمنستان واژهٔ «ویروس کرونا» را از قاموس خود حذف نمود. کسانی که ماسک بر صورت داشته، یا در اماکن عمومی از ویروس کرونا حرف بزنند، بازداشت می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک،  گزارشگران بدون مرز به نقل از نشریه «وقایع ترکمنستان»  اعلام نموده اند که به دستور مقامات ترکمنستان؛ به رسانه‌های این کشور دیگر مجاز نیست اسمی از ویروس کرونا ببرند و این کلمه حتی از روی دفترچه‌های سلامت مکاتب، بیمارستان‌ها و امکان عمومی نیز حذف شده است.

براساس گزارش،  مأموران لباس‌شخصی در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، می‌توانند کسانی را که ماسک بر صورت داشته، یا در اماکن عمومی از ویروس کرونا حرف بزنند بازداشت کنند.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رئیس جمهور ترکمنستان برای کاهش کرونا

گزارشگران بدون مرز اعلام کردند که ترکمنستان با ممنوع کردن استفاده از واژهٔ «ویروس کرونا» گامی خطرناک در راستای سرکوب اطلاع‌رسانی دربارهٔ بیماری همه‌گیر COVID-19برداشته و جان شهروندان خود را به‌خطر انداخته است. این نهاد معتقد است که مقامات  ترکمنستان ازاین طریق درتلاش اند آمار مربوط به شیوع کرونا در ترکمنستان را مخفی نگهدارند.

گزارشگران بدون مرز از جامعهٔ بین‌الملل خواسته‌اند به رفتار دولت «قربان‌قُلی بِردی‌محمداُف» واکنش نشان دهد، زیرا چنین  رفتارجان شهروندان این کشور را به‌خطر می‌اندازد.

قربان‌قُلی بِردی‌محمداُف، رئيس جمهوری ترکمنستان که با لقب «پدر حافظ» ملت نیز شناخته می‌شود چندی پیش در آخرین اقدام خود دستور داد با دود گیاهی سنتی، شبیه به اسفند، فضاهای عمومی را ضدعفونی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала