مشکل اکسیجن و ارگانیک در مریخ حل شده است

© Photo / Pixabayمشکل اکسیجن و ارگانیک در مریخ حل شده است
مشکل اکسیجن و ارگانیک در مریخ حل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با یک تغییر ساده سیستم نانو سیم‌ها و باکترهای خاص این امکان وجود دارد که به مقدار کافی مولکول‌های ارگانیک و اکسیجن را از منابع موجود در مریخ به دست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، یانگ پیادونگ، کیمیادان امریکایی چینایی‌الاصل، استاد دانشگاه برکلی و عضو آکادمی ملی علوم در امریکا پس از انجام تحقیقات می‌گوید که یک تغییر ساده سیستم نانو سیم‌ها و باکتری‌های خاص به ما این امکان را می‌دهد که به مقدار کافی مولکول‌های ارگانیک و اکسیجن را از منابع موجود در مریخ به دست آوریم.

توضیحات دانشمندان درباره ناپدید شدن آب در مریخ  - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات دانشمندان درباره ناپدید شدن آب در مریخ

هشت سال پیش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی یک نمونمه اولیه‌ای از سیستم بیوتکنالوژی را ساختند که با مشارکت الکترون‌ها کاربن دی اکسید و آب به اکسیجن و مولکول‌های استات تبدیل می‌شد. استات و یا استیک اسید بلوک ساختمانیست برای ترکیبات ارگانیک پیچیده تر. دانشمندان برای تحقیق این فرایند غافلگیر کننده مانند فتوسنتز، باکتری‌های مخصوصی را با «اگزواسکلت» نانو سیم‌های سیلیکونی تهیه کردند که باکتری‌ها را با الکترون‌های لازم تهیه می‌کردند.

مولکول‌های استات که حاصل از نتیجه «وعده غذایی» باکتری‌ها تشکیل شده اند، به تعداد از مولکول‌های ارگانیک مانند سوخت و پلاستیک گرفته تا دارو تبدیل می‌شوند و این سبب می‌شود که مشکل حمل نقل‌های گران قیمت از زمین به مریخ حل شود.

در سیاره سرخ اکسیجن ضرورت است. این استاد دانشگاه برکلی می‌گوید که حدود 96 درصد جو مریخ کاربن دی اکسید تشکیل می‌دهد «هیبرید تا 21 درصد اکسیجن را در جو زمین شبیه سازی خواهد کرد و تنها چیزی که به جز دی اکسید کربن به آن نیاز دارید، آب است. در مریخ پر به شکل کلاهک یخی و زیر زمینی در بیشر کره زمین است.

اکنون دانشمندان در حال حاضر کار بر روی اصلاح ژنتیکی ارگانیسم های هستند که می‌توانند استات را به مخمر تبدیل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала