من 22 سال است که در خانه کار می کنم و چه چیز را من یاد گرفتم

© REUTERS / Eloy Martin من 22 سال است که در خانه کار می کنم و چه چیز را من یاد گرفتم
 من 22 سال است که در خانه کار می کنم و چه چیز را من یاد گرفتم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وقتی از دفتر به خانه می آیی، قواعد تغییر می کنند. چگونه می توان مولودیت کار و همزمان سلامتی را حفظ کرد.

بسیاری از مردم برای اولین بار امروز با این مشکل مواجه شدند که بیماری همه گیر COVID-19  بسیاری از مشاغل را بست، و مردم خود را در انزوا نسبی در خانه یافتند. اما هیچ چیز در خانه تغییر نکرده است. من 22 سال است که در خانه کار می کنم و چهار سال گذشته است که شوهرم با من همکاری می کند. (و ما هنوز همدیگر را دوست داریم!)

اما صادقانه بگویم: در ابتدا، وقتی 25 سال داشتم كه كار خود را در خانه شروع كردم، برایم بسیار سخت بود. از آن زمان ، برای اینكه در دقیت تحمل ناپذیر و اضطراب قرار نگیرم، با دنیای خارج در تماس بوده ام و سعی می كنم تعادل بین مولودیت کار و فواید سلامتی روانی خود را پیدا كنم.

افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطین خانگی در فرانسه  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطین در فرانسه

حالا این مثل همه افراد برای من خیلی سخت تر است. من واقعاً دلم برای آن کافی شاپ جایی که حداقل سه روز کاری در هفته می گذرانم، تنگ شده ام. اما من مدیریت می کنم، زیرا من قبلاً عادات خاصی را ایجاد کرده ام که به من اجازه می دهد در خانه کار کنم، بدون اینکه احساس ناراحتی کنم.

روز هشت ساعته کار را فراموش کنید

اگر در دفتر کار دارید، بیشتر روزهای کاری "هشت ساعته" شما شامل جلساتی که در آنها بیشتر گوش می کنید، حرف زدن در نزدیکی کولر، مکالمه با همکاران و تفریح های وقفی در کار می باشد. وقتی که من در دفتر کار می کردم، به نظرم این کار برای چهار ساعت کار سخت بود، بدون اینکه به چیزهای دیگر بپردازم.

از آنجایی که من در حال حاضر به صورت انفرادی مشغول کار هستم و هیچ کس مرا اذیت نمی کند، در پنج ساعت می توانم بیش از هشت ساعت در دفتر کار کنم. از طرف دیگر، اگر 5-6 ساعت یا بیشتر به طور مداوم کار کنم، خسته می شوم و احساس انزوا می کنم.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
ترکمنستان صحبت در باره «ویروس کرونا» را ممنوع کرد

بنابراین، من سعی می کنم به ساعت نگاه نکنم و منتظر نمانم تا عقربه ها به ساعت پنج برسند. روز کار من با تمام شدن کار لازم تمام می شود. اگر قبل از آن خسته شده ام و نوعی اضطراب را احساس می کنم، استراحت طولانی می کنم یا برای پیاده روی به بیرون می روم.

من همچنین بخاطر ارتباطات انسانی ساده سعی می کنم، تماس تیلفونی برقرار کنم یا تماس های ویدیویی برقرار کنم. در آن روزهایی که آنها به ندرت با من در محل کار تماس می گیرند، من سعی می کنم بعد از ظهر، وقتیکه مولودیت کار من کاهش می یابد، از دوستان یا نزدیکانم با کسی تماس بگیرم. اگر نیاز به کاری دارم که نیازی به وقت زیاد ذهنی نداشته باشد، مثلاً صندوق پستی خود را تمیز کنم یا چک ها به مشتریان را برای پرداخت ارسال کنم، این کار را بعداً عصر انجام می دهم، بعد از اینکه من فرصتی برای نفس تازه کردن و گپ زدن با مردم داشتم.

بهبود بیش از 90 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
بهبود بیش از 90 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین

سه وظیفه را در روز انتخاب کنید

اگر نیازی به تصمیم گیری در مورد زمان شروع و زمان پایان کار ندارید، ممکن است به یک سیستم دیگر احتیاج داشته باشید، تا نیاز روزانه را برآورده کرده باشید. من دوست دارم هر روز سه وظیفه اولویت دار را انتخاب کنم که در همان ابتدای روز کاری درمورد یکی از همکارانم (یا گروهی از همکاران) از طریق نامه یا از طریق چت به آنها اطلاع می دهم. بنابراین من نسبت به کاری که باید انجام دهم احساس مسوولیت می کنم. من روز را با نوشتن وظایف اصلی برای روز شروع می کنم، برای مثال: یک جدول با تمام متغیرها برای پروژه خود تهیه کنید. اولین پیش نویس گزارش را بنویسید؛ تمام صورتحساب های پرداخت نشده را ارسال کنید.

به یاد داشته باشید، کار درست از راه دور به مهارتهای خاصی نیاز دارد، همانطور که هر کار به مهارت های حرفه ای نیاز دارد. این وقت و مساعی خاصی می طلبد. اما اگر شما راحتی خود، طرز زندگی سالم و همچنین مولودیت کار را در خط مقدم قرار دهید، شما میتوانید دریابید که کار از راه دور در خانه برای شما ارجحیت دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала