پمپئو: خشونت از سوی طالبان پذیرفتنی نیست

© REUTERS / Yuri Gripas پمپئو: خشونت از سوی طالبان پذیرفتنی نیست
  پمپئو: خشونت از سوی طالبان پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که برای پیشرفت در راستای آغاز مذاکرات میان افغانان نیاز است تا گروه طالبان خشونت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، خشونت‌های طالبان را در افغانستان پذیرفتنی نمی‌داند و از این گروه می‌خواهد تا بربنیاد توافق‌نامۀ صلح با آمریکا، خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهند. وزیر خارجه آمریکا در این خصوص ابراز داشت:«آنان [طالبان] باید خشونت را کاهش دهند. آنان دربارۀ سطح خشونت، ماهیت آنچه اتفاق می‌‎افتد و اقدامات خودشان برای پیشرفت در مسیری که به آغاز  مذاکرات میان افغانان منجر شود، تعهدات واقعی نشان داده‌اند. ما انتظار داریم که طالبان به تعهدات شان بر بنیاد توافق‌نامه‌ عمل کنند.»

عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
بحران میان غنی و عبدالله، قطع کمک ها و آینده نامعلوم افغانستان را به کجا می‌برد؟

از سویی دیگر، اینگرید هایدن، معاون هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با اشاره به اختلاف‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله می‌گوید که اکنون زمان تقسیم کار نیست و رهبران افغانستان باید منافع مردم این کشور را در اولویت قرار دهند.

او هنگام ارایه گزارش به شورای امنیت سازمان ملل متحد، کاهش کمک یک میلیارد دالری آمریکا برای افغانستان را نگران کننده دانست و گفت در اوضاعی که این افغانستان با چالش‌های امنیتی، اقتصادی و ویروس کرونا روبه‌رو است، قطع کمک به این شکور پیامدهای بد خواهد داشت.

اما وزیرخارجه آمریکا ایجاد هیآت گفت‌وگو کننده با طالبان را یک پیشرفت می‌داند و می‌گوید که ایالات متحده با توجه به چنین پیشرفت‌ها، موقفش را دربارۀ کمک‌های نظامی و غیرنظامی به افغانستان به گونۀ مرتب، ارزیابی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала