امریکا می‌خواهد به سه گروه در عراق حمله کند

© AFP 2023 / USMCامریکا می‌خواهد به سه گروه در عراق حمله کند
امریکا می‌خواهد به سه گروه در عراق حمله کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره طرح امریکا در هدف قرار دادن سه گروه در عراق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کریم علیوی، عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق می‌گوید که واشنگتن به دنبال برنامه‌ریزی عملیات نظامی در عراق است که ماهیت آن و این که زمینی است یا هوایی مشخص نیست.

حملات هوایی؛ عراق از امریکا به سازمان ملل متحد شکایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
حملات هوایی؛ عراق از امریکا به سازمان ملل متحد شکایت می کند

علیوی تاکید کرد: امریکا از طریق این عملیات به دنبال هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی و گروه‌های مقاومت عراق و نیز برخی شخصیت های سیاسی عراقی است.

این در حالیست که روز گذشته کمال الحسناوی، معاون دبیر کل جنبش‌الابدال عراق گفته بود که ما اطلاعات دقیقی در اختیار داریم که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به ما داده است که از قصد امریکا برای حملاتی به مواضع نظامی حشد شعبی حکایت دارد. با توجه به این اطلاعات، همه اقدامات امنیتی پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارات مادی و انسانی در صورت حمله امریکا به مواضع حشد شعبی و گروه‌های مقاومت و نیز به فرماندهان و رهبران آن، به عمل آمده است.

در صورتی که امریکا به حشد شعبی و گروه‌های مقاومت حمله کند، واکنش ما این بار شدید خواهد بود. این حمله امریکا سبب خواهد شد که گروه‌های مقاومت به نظامیان امریکایی حمله کنند زیرا به مثابه نیروهای اشغالگر محسوب شده و همه چیز برای رویارویی و واکنش آماده است. معلوم نیست نیروهای امریکا غیر از حشد الشعبی به کدام گروه های دیگر در عراق حمله خواهند کرد.

پیشتر یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات امریکایی‌ها در شش ولایت این کشور خبر داد و اعلام کرد نیروهای امریکایی قصد دارند پایگاه‌های حشد شعبی را در این مناطق هدف قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала