Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

در اوج گسترش ویروس کرونا، فوتبال تاجیکستان تا دو روز دیگر آغاز می‌شود

© Sputnik / Ратушенко /  مراجعه به بانک تصاویر تیم فوتبال تاجیکستان
تیم فوتبال تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی مسابقات ورزشی جهان از جمله فوتبال به تعلیق درامده است.

به گزارش اسپوتنیک، گسترش شیوع ویروس کرونا، فوتبال در سراسر جهان تعطیل است؛ در این میان اما تاجیکستان قصد دارد مسابقات فوتبال این کشور را از روز یک‌شنبه آغاز کند. تاجیکستان از معدود کشورهای است که در دوران شیوع ویروس کرونا می‌خواهد مسابقات فوتبالش را برگزار کند.

لیگ عالی تاجیکستان از سال 1992 شکل گرفت و تیم استقلال دوشنبه با 8 قهرمانی پرافتخار ترین تیم این لیگ 10 تیمی به حساب می آید. این در حالی است که استقلال یک باشگاه جوان است و در سال 2007تاسیس شده است. تاجیکستان کشوری در آسیای میانه است که با چین ، ازبکستان و افغانستان هم مرز است. اما نکته جالب اینجا است که با وجود داشتن مرز با کشور چین تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده و جزو معدود کشورهای خوش شانس از این نظر به حساب می آیند.

در همین حال، فدراسیون فوتبال این کشور تقویم بازی های دور اول مسابقات قهرمانی را در بین تیم های مهم لیگ اعلام کرد. بیست و نهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی تاجیکستان از روز یکشنبه 5 آوریل آغاز می شود. این مسابقات در 3گروه وبا شرکت 10 باشگاه برگزار خواهد شد. تیم‌های لوکوموتیو پامیر، دوشنبه 83، زسکای دوشنبه، ختلان، کاکتوش، خجند، استقلال دوشنبه و استروشن از مهمترین تیمهای فوتبال لیگ تاجیکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала