کمک‌های پزشکی روسیه به آمریکا رسید

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر کمک‌های پزشکی روسیه به آمریکا رسید
 کمک‌های پزشکی روسیه به آمریکا رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیماهای نیروهای هوایی روسیه با کمک های بشردوستانه در نیویورک به زمین نشست کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریكا گفت: هواپیمای نیروهای هوایی روسیه با كمكهای بشردوستانه روز چهارشنبه حوالی ساعت 20:30 به وقت مسكو در فرودگاه نیویورك نشست کرد.

گفته میشود که این هواپیما An-124 که مربوط نیروی هوایی روسیه است تخمیناً حدود ساعت 13.30 (ساعت 20:30 به وقت مسکو) به فرودگاه  در نیویورک نشت کرده است و کمک‌های پزشکی را به ایالات متحده انتقال داده است.

این موضوع قبلا توسط روسای جمهوری دو کشور مورد توافق قرار گرفته بود.

از ورود هواپیما قبلاً دونالد ترامپ خبر داده است. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریكا اظهار داشت که در امریکا منتظر این تجهیزات پزشکی بودند.

پیش از این وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز، چهارشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی روسی حامل ماسک صورت و تجهیزات پزشکی لازم برای مبارزه با عفونت ویروس کرونا به ایالات متحده پرواز کرده است.

 سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: ترامپ از کمک های روسیه خرسند است - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی رئیس جمهور روسیه: ترامپ از کمک های روسیه خرسند است

سخنگوی دولت آمریکا نیز تایید کرده است که مقامات واشنگتن انتظار دارند محموله کمک‌های پزشکی روسیه، امروز چهارشنبه در ایالات متحده به زمین بنشیند. به گفته وی ، این هواپیما تجهیزات مربوط به محافظت شخصی و لوازم و دستگاه‌های پزشکی خاصی را به همراه خواهد داشت.

شب گذشته "دمیتری پسکوف" سخنگوی یادآور شد که اعزام هواپیمای کمک‌های پزشکی از روسیه به ایالات متحده، در جریان مذاکرات تلفنی روز دوشنبه بین ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری دو کشور مورد توافق قرار گرفت.

به گفته پسکوف، کمک‌های طرف روسی در رابطه با شرایط دشوار اپیدمیک ایالات متحده به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور ارائه شده و ترامپ با قدردانی این کمک‌های پزشکی را پذیرفت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه افزود، «هنگام پیشنهاد کمک ولادیمیر پوتین به همتای آمریکایی ، دونالد ترامپ گفت، زمانی که تولیدکنندگان تجهیزات و مواد پزشکی آمریکایی شتاب بیشتری داشته و این قبیل اقلام را تولید کنند، در صورت لزوم ایالات متحده می‌تواند کمک‌های طرف روسی را تلافی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала