چین می‌خواهد واکسین کرونا ویروس را در کشورهای دیگر آزمایش کند

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر چین می‌خواهد واکسین کرونا ویروس را در کشورهای دیگر آزمایش کند
چین می‌خواهد واکسین کرونا ویروس را در کشورهای دیگر آزمایش کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی می‌خواهند بخشی از آزمایشات واکسین کرونا ویروس جدید را در خارج از چین انجام دهند تا نتایج دقیق‌تر موثریت این دارو را حاصل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه چینی South China Morning Post، آزمایشات کلینیکی واکسین ضد کرونا ویروس به تاریخ ۱۶ مارچ در چین آغاز شد. در این آزمایشات ۱۰۸ داوطلب اشتراک ورزیدند که سپس به سه گروپ ۳۶ نفری تقسیم شدند.

به گروپ اول داوطلبان دوز کم واکسین ایجادشده در چین داده می‌شود، به گروپ دوم دوز متوسط و به گروپ سوم دوز بلند واکسین داده می‌شود. آزمایشات کلینیکی الی پایان سال جاری ادامه خواهند داشت.

آغاز نخستین واکسین آزمایشی کرونا به داوطلبان در چین  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز نخستین واکسین آزمایشی کرونا به داوطلبان در چین

مرحله نخست آزمایشات آغاز شده است و واکسین به داوطلبان داده شده است، اما تا هنوز معلوم نیست که چه تعداد داوطلبان واکسین شده اند.

به گفته چن لین، ویروس‌شناس لابراتوار دولتی بیماری‌های تنفسی چین، برای مرحله دوم و سوم آزمایشات هزاران نفر نیاز است، و انجام این تست‌ها در کشورهایی که بیشتر از ویروس آسیب دیده اند، کمک می‌کند تا نتایج سریع و دقیق حاصل شود.

وی گفت: "ما به بسیار زودی از گسترش ویروس جلوگیری کردیم، و حالا ما موارد مثبت کافی برای انجام تست‌های آینده واکسین نداریم. به طور مثال، شاید نیاز به تست هزاران نفر باشد تا بدانیم که آیا اهمیت آماری در میان افرادی که واکسین شده اند و دیگران، وجود دارد یا خیر".

سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ کرونا ویروس یا کووید – ۱۹ را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

براساس آخرین آمار، در سراسر جهان بیش از ۸۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که بیش از ۴۰ هزار شان جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала