فعالیت‌های آژانس خبری رویترز در عراق به حالت تعلیق درآمد

© AP Photo / Khalid Mohammedفعالیت‌های آژانس خبری رویترز در عراق به حالت تعلیق درآمد
فعالیت‌های آژانس خبری رویترز در عراق به حالت تعلیق درآمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر رویترز در عراق بخاطر نشر اطلاعات در مورد ویروس کرونا به مدت سه ماه بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس بیانیه مطبوعاتی کمیسیون رسانه‌ها مقامات عراقی کار آژانس رویترز انگلیس را در این کشور به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآوردند و برای انتشار مقاله که در آن گفته می شود که تعداد موارد کرونا ویروس در این کشور بالاتر از آن است که به طور رسمی گزارش شود جریمه وضع کردند.
رویترز روز پنجشنبه مقالاتی را با استناد به منابع ناشناس در وزارت صحت عراق و یک سیاستمدار که نخواست نامش فاش شود منتشر کرد که ادعا می کند مقامات این کشور تعداد افراد مبتلا به کورونا ویروس را کم گزارش کرده اند. این آژانس ادعا کرده است که در بغداد حداقل 2 هزار مورد وجود داشته است و در کل در کشور از 3 تا 9 هزار مورد کورونا ویروس به ثبت رسیده است.
اما مسئوولین در این کشور اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عراق 772 تن و تعداد وفات شدگان 54 تن می‌باشد.
این کمیسیون خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده در مقاله صحیح نیست و مدیر دفتر سازمان بهداشت جهانی در بغداد اظهار داشت که نمایندگان این سازمان در تمام آزمایشگاه های وزارت صحت عراق وجود دارد و آمار رسمی منتشر شده نیز وجود دارد.
در اعلامیه‌ی که از سوی دولت عراق به نشر رسید آمده است: "نمایندگی رویترز بخاطر نقض قوانین در عراق به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآمده و به جریمه 25 میلیون دینار (حدود 21000 دالر) جریمه شود و آژانس را موظف به عذرخواهی از دولت و مردم عراق کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала