Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چرا خرید امباپه برای رئال دشوار است؟

© AFP 2023 / Pascal PAVANIکلیان امباپه بازیکن پی اس جی
کلیان امباپه بازیکن پی اس جی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که نام امباپه در صدر فهرست خرید‌های رئال‌مادرید قرار دارد اما جرا وی از این باشگاه فاصله دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی پاری‌سنت‌ژرمن نام خود را در صدر فهرست خریدهای رئال مادرید قرار داده اما خرید او دشوار خواهد بود و ممکن است برای پرز در دسترس نباشد.

کلیان امباپه - اسپوتنیک افغانستان
کرونا، مانع بزرگ برای تمدید قرارداد امباپه

امباپه با PSG تا سال 2022 قرارداد دارد و و فلورنتینو پرز می‌خواهد پروژه جدید خود را کلید بزند. سهم نسل فعلی شامل چهار لیگ قهرمانان اروپا در پنج فصل از جمله سه بر یک با زیدان است. بحران کنونی ویروس برنامه مادرید را شکل می‌دهد اما امباپه هنوز مرد آنها است. در اینجا دلایلی وجود دارد که او را به برنابئو نزدیکتر می‌کند و او را به دورتر می‌کشاند.

 

دلایلی که امباپه را نزدیک می‌کند؛

1: با PSG تمدید نمی‌کند

امباپه در ماه‌های اخیر دو بار تمدید قراردادها را رد کرده و وی را به عنوان تنها بازیکنی که نمی فروشند تبدیل کرده است. اکنون با کمال تعجب، این PSG است که مذاکرات خود را به خاطر همه‌گیری کروناویروس متوقف کرده و همه چیز را در مورد آینده فوتبالی پا در هوا مانده است. این البته برای مادرید مثبت به نظر می‌آید. در حالت ایده‌آل، امباپه تمدید نمی‌کند و مادرید هم می‌تواند با تخفیف او را دریافت کند یا هم با انقضای قراردادش به صورت رایگان جذب نماید.

 

2: الخلیفی می‌خواهد صورت‌حساب دستمزد تیم را کاهش دهد

این چیزی است که برای تیم‌های اروپایی اجتناب ناپذیر است. باشگاه‌ها به دلایل مختلفی از جمله عدم حق پخش، فروش روز مسابقه و غیره پول زیادی را از دست داده‌اند. PSG پول زیادی در پشت آنها دارد اما یوفا و فیفا توجه زیادی به قوانین بازی منصفانه مالی دارند. مشکل این است که دستمزد وی از نظر نجومی زیاد نیست. او سالانه 20 میلیون یورو درآمد دارد زیرا آنها هنگامی که فقط 19 سال داشت، او را خریدند.

 

3: پروژه PSG قدمی را از دست داده است.

بحران اقتصادی بسیاری از باشگاه‌هایی را که آکادمی قوی ندارند برای تأخیر انداختن تحت تأثیر قرار خواهند داد. PSG از ستاره‌های سراسر دنیا ساخته شده است. این می‌تواند شانس آنها برای نگه داشتن این تیم و پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا تأثیر عمیق آنها تأثیر بگذارد. هدف امباپه کسب توپ طلاست و دیدن آن در PSG سخت است و در رئال مادرید آسان.

 

و دلایلی که انتقال وی دشوار خواهد بود

1: رئال‌مادرید هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت

بدیهی است که به هر شکلی که بحران کروناویروس به PSG برخورد کند، رئال مادرید نیز آن را حس خواهد کرد. آنها هیچ معامله‌ای را انجام نمی دهند مگر اینکه شماره‌ها کاملاً منطقی شوند. رئال‌مادرید یک گودال بی انتها نیست و سود آن سقوط خواهد کرد. ما هنوز نمی‌دانیم که چقدر و چگونه آنها روی استراتژی انتقال تأثیر خواهند گذاشت.

 

2: حقوق امباپه به بهبود نیاز دارد.

رئال مادرید اجازه داد امباپه در تابستان سال 2017 فرار کند، وقتی همه او را در اختیار داشتند اما طبق گفته‌های فوتبال‌لیکس، گره خورده‌اند. آنها با این اقدام موافق نبودند زیرا او فقط 19 سال داشت و هر سال 12 میلیون یورو می‌خواست. این باعث می‌شد مقیاس دستمزد در این باشگاه خُرد شود. به عنوان مثال راموس و بیل در حال حاضر 14.5 یورو خالص دریافت می‌کنند و مادرید این شانس را برای ثبت نام در این پول زیادی رد کرد.

 

3: پول بیشتر در تبلیغات برای بازیکن.

ممکن است آنها نتوانند حقوق او را بسیار بالا ببرند اما آنچه که می‌توانند ارائه دهند بسیار بیشتر از این است که وی اگر بدنبال آن باشد. رئال‌مادرید شناخته شده‌ترین باشگاه جهان است و همه فوتبالیست‌ها از آن استفاده می‌کنند. امباپه جلو و مرکز صحبت‌های بالون دُر خواهد بود و می‌تواند پولی را که از طرف اسپانسرها نیز بدست می‌آورد، افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала