کووید-19؛ تولید ماسک الکترونیکی توسط دانشمندان چینایی

© Photo / Courtesy of XIDIAN UNIVERSITYКитайские ученые разрабатывают электростатические антивирусные маски
Китайские ученые разрабатывают электростатические антивирусные маски - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینایی در حال تولید ماسک های ضد ویروسی الکترونیکی هستند، این ماسک‌ها چی ویژگی نسبت به ماسک‌های N95 دارد؟

مکتب مکانیک و دانشگاه مهندسی برق شی‌آن"ماسک ضد ویروس الکترواستاتیک" با " دستگاه تصفیه هوا" تولید کرده است.

دانشمند تون سیوفینا توگ زو فنگ در مصاحبه با آژانس خبری اسپوتنیک، گفت که زنده ماندن ویروس‌ها در هوا بسیار دشوار است، آنها عمدتا با اتصال به ذرات گسترش می‌یابند. بنابر این، ویروس ابتدا باید به چیزی چسبیده باشد، قطر چنین ذرات معمولا کوچکتر از 1 میکرومتر است.

سازمان بهداشت جهانی:  افراد سالم می‌توانند ماسک نپوشند - اسپوتنیک افغانستان
سازمان بهداشت جهانی: افراد سالم می‌توانند ماسک نپوشند

افزود:

"برتری ماسک تولید شده توسط تیم ما نسبت به ماسک N95 در این است، که می توان ذرات با قطر کمتر 1 میکرومتر را فیلتر کند. پس از جذب این ذرات، ماسک از اشعه با ولتاژ بالا برای از بین بردن ارگانیسم ویروسی استفاده می کند. اگر از ماسک‌های عادی استفاده کنید، این ماسک‌ها ذرات معمولی را به اندازه 2.5 میکرومتر فیلتر می کند، ولی ذرات کوچکتر از این را فیلتر کرده نمی تواند".

پیش از این نیز، هنگام بسته شدن مدارس در شهر شی‌آن به دلیل دود قوی، تیم کاری "تون سیوفینا" ماسک‌هایی برای محافظت در برابر ذرات کوچک گرد و غبار تولید کرده بود. پس از آن، در بازار به رسمیت شناخته شدند.

در زمان گسترش ویروس کرونا (کوید-19) بخش بهداشت ولایت شی‌آن با تیم "تون سیوفینا" تماس گرفت، از وی پرسیده شد که آیا می توان از ماسک آنها برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده کرد. و به همین دلیل دانشمندان تصمیم گرفتند ماسک‌هایی را با عملکرد ضد ویروسی از نوع ماسک های الکترونیکی نسل اول ایجاد کنند تا در برابر دود محافظت کنند.

او گفت:

"ما قدرت تابش ماسک های اصلی را افزایش دادیم، ولتاژ بالای ایجاد شده توسط ماسک های الکترونیکی نسل اول بیش از 3000 ولت است،  اکنون ما آن را به 1000 ولت دیگر افزایش دادیم. اُوزون را تحت ولتاژ بالا تولید می کند، بوی بسیار ناخوشایند است، اما آخرین ماسک های الکترونیکی ما اُوزون را فیلتر می کند، علاوه بر این ما تضمین می کنیم که ولتاژ بالا در ماسک به شخص استفاده کنند، آسیبی نمی رساند، این را ما جدی می گیریم".

تا دو ماه دیگر ممکن وارد بازار شود، تون سیوفینا، افزود که قبلا برای درخواست صدور جواز برای ماسک های ضد ویروس به ادارات مربوط ارسال شده است، هم اکنون در انتظار تائید و تصویب هستیم، و ماسک های زیادی همچنان تولید می شود.

بنیانگذار علی‌بابا به روسیه یک میلیون ماسک فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار علی‌بابا به روسیه یک میلیون ماسک فرستاد

او اظهار داشت:

"پس از بررسی های دقیق توسط ادارات مربوطه، به ما اجازه تولید این محصول داده می شود، ما قادر به عرضه این محصول در بازار هستیم، ما در نظر داریم دو نوع ماسک را راه اندازی کنیم، یکی برای افراد عادی و دیگری برای پرسنل پزشکی که در خط نخست مقابله با ویروس قرار دارند. همچنان پوشیدن آنان را آسان ساختیم، قبلا به شکل سنتی از ماسک استفاده می کردیم ولی حالا به صورت یک پوشش محافظتی از سیلیکون، مهم‌تر از آن قابل حمل و کوچکتر خواهد بود".

بر‌‌ بنیاد آمارهای سازمان بهداشت جهانی مبتلایان ویروس کرونا در سرتاسر جهان به بیش از یک میلیون و سه هزار تن رسیده است و قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به بیش از 51 هزار و 500 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала