یک فرمانده پیشین طالبان در تاجیکستان به 16 سال زندان محکوم شد

© Flickr / Penn Stateیک فرمانده پیشین طالبان در تاجیکستان به 16 سال زندان محکوم شد
یک فرمانده پیشین طالبان در تاجیکستان به 16 سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه ایسفرا تاجیکستان یک جنگجوی گروه تروریستی طالبان را به مدت شانزده سال زندان محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انترفکس، دادگاه ایسفرا تاجیکستان بختیار یوسوپوف، جنگجوی اسبق طالبان (سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) را که خواستار سرنگونی شدید قدرت در این كشور شده بود به 16 سال زندان محكوم كرد.
طبق اظهارات دفتر دادستان کل تاجیکستان، یوسوپوف در جولای 2012 در حالی که در حال مهاجرت کار در شهر مسکو کشور روسیه به سر میبرد به تروریست ها پیوست. سرویس مطبوعاتی اداره نظارت تاجیکستان روز جمعه گفت که سپس وی با «علی» شهروند ازبیکستان معرفی شد و با مواد ویدئویی درباره جنگ طالبان در افغانستان آشنا شد.
در بیانیه‌ی دادگاه آمده است که: "یوسوپوف همراه همسر و دو فرزند خود از طریق استانبول، تهران و افغانستان به شهر وزیرستان در پاکستان سفر کرد و در آنجا با اعضای فعال حزب اسلامی گروه تروریستی ترکستان (ممنوع در روسیه) ارتباط برقرار کرد. تا اپریل 2014، یوسوپوف آموزش نظامی ویژه ای را پشت سر گذاشت و پس از آن در صفوف طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان وارد جنگ شد.
یوسوپوف در افغانستان دستگیر و محکوم شد. براساس این گزارش، وی پس از آزادی در جون سال 2018 ، "فعالیت جنایی خود" را در تاجیکستان ادامه داد و سپس توسط کارمندان کمیته امنیت ملی جمهوری در منطقه این کشور سغد دستگیر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала