سازمان بهداشت جهانی: افراد سالم می‌توانند ماسک نپوشند

© AFP 2023 / Michael Teweldeسازمان بهداشت جهانی: افراد سالم می‌توانند ماسک نپوشند
سازمان بهداشت جهانی:  افراد سالم می‌توانند ماسک نپوشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رسمی سازمان بهداشت جهان پوشیدن ماسک را حتمی نمی‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، طارق یازارویچ، نماینده روسمی سازمان بهداشت جهانی در باره استفاده از ماسک گفته است که افراد سالم نیاز به ماسک ندارند و ماسک به خودی خود نمی تواند ضمانت محافظت در برابر کووید-19 باشد.

Турецко-немецкая актриса Мерьем Узерли в медицинской маске - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان پوشیدن ماسک را خطرناک دانستند

یازارویچ، گفت: "موقف ما تغییر نکرده است. برای افراد سالم نیازی به پوشیدن ماسک نیست. آن دسته از افرادی که علائم دارند باید از ماسک استفاده کنند تا از دیگران محافظت کنند .همچنین کسانی که از بیماران مراقبت می کنند باید ماسک بپوشند. چون آنها می توانند آلوده شوند."
نماینده سازمان بهداشتی جهان تأکید کرد که ماسک به تنهایی نمی تواند محافظ در برابر ویروس باشد.
برخی از داکتران گفته‌اند که با وجود اینکه ماسک زدن، لزوما از ابتلای افراد سالم به ویروس کرونا جلوگیری نمی‌کند، و جایگزین موارد دیگری چون شستن دست و فاصله‌گیری اجتماعی نمی‌شود، اما «بهتر از هیچ چیز» است.
نماینده سازمان بهداشت می‌گوید که باید در نظر داشت که پوشیدن ماسک می‌تواند احتمال اینکه افراد به صورتشان دست بزنند را کاهش دهد. دست زدن به صورت پس از تماس با سطحی که به ویروس آلوده شده است یکی دیگر از مواردی است که باعث ابتلای افراد به ویروس کرونا می‌شود.
مقررات رسمی همچنان بر این موضوع تاکید دارد که ماسک باید برای کسانی استفاده شود که بیمار هستند و همچنین افرادی که در کادر پزشکی بیمارستان‌ها هستند. به گفته آنها افراد دیگر، باید همان اصول معروف بسیار گفته شده از جمله شستن دائمی دست و رعایت فاصله حدود دو متری از بقیه افراد را رعایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала