تشخیص زودتر بیماران کرونایی روند درمان آنها را سریع می سازد

© AFP 2023 / Sergei Supinsky تشخیص زودتر بیماران کرونایی روند درمان آنها را سریع می سازد
تشخیص زودتر بیماران کرونایی روند درمان آنها را سریع می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رادیولوژیستهای چینی ثابت کرده اند، که زمان تشخیص بیماران کرونایی بازمان درمان این بیماران پیوند دارد.
بحران کرونا در امریکا؛ ایالات متحده در ثبت واقعات فوتی ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
بحران کرونا در امریکا؛ ایالات متحده در ثبت واقعات فوتی ریکارد زد

به گزارش اسپوتنیک، مجله امریکایی American Journal of Roentgenology نوشته است، که رادیولوژیستهای چینی پیوند درمان بیماران کرونایی را با زمان تشخیص این بیماران ثابت کرده اند.

این تحقیق توسط دکتر گووگان هوانگ از درمانگاه دوم مردم در ووهوی چین انجام شده است. در این تحقیق مشخص شده است که زمان تشخیص بیماران کرونایی با زمان درمان آنها پیوند دارند. این نتایج پس از یک سری مطالعات درباره بیماران آلوده به ویروس کرونا با استفاده از توموگرافی کمپیوتری انجام شده است.

دکتر هوانگ و همکارانش 25 بیمار کرونایی را انتخاب کردند و آنها رابه دو گروه تقسیم کردند. گروه نخست شامل افرادی بودند که زمان میان تشخیص و درمان آنها کمتر از سه روز بود و گروه دوم شامل همه بیماران دیگر بود. با کمک سی تی اسکن روند بهبودی بیماران زیر نظر گرفته شد.

در این تحقیق معلوم شد، بیمارانی که درمان آنها بلافاصله آغاز شده بود نتایج آزمایش آنها بهتر بود و پس از شش روز از آغاز درمان آنها این بیماران بهبود یافته بودند و درمان گروه دوم به طور متوسط تا 13 روز را در بر گرفته است. دکتر هوانگ پس از این تحقیق به این نتیجه رسید، که تشخیص و درمان فوری خطر عواقب بیماری را کاهش می دهد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این دانشمندان چینی گفته بودند، که بیمارانی که به کووید-19 گرفتار شده بودند به احتمال زیاد از ویروس کرونا در امان هستند. علاوه بر این، این بیماری سبب کاهش کارکرد شش ها نزدیک به 20 تا 30 درصد و فیبروز شش ها می شود. یک بیمار پیشین کرونایی در حین کارهای بدنی ممکن نشانه های کمبود هیپوکسیمی و تنگی نفس را تجربه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала