آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد

© REUTERS / Agencja Gazeta / Lukasz Cynalewskiآزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد
آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرحله آزمایش های واکسن ویروس کرونا ساخت روسیه بر روی حیوانات در ماه اپریل به پایان می رسد و وارد مرحله پیش بالینی خواهد شد.
ثبت 582 بیمار کرونایی دیگر در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
ثبت 582 بیمار کرونایی دیگر در روسیه

به گزارش اسپوتنیک، رینات ماکسیتوف مدیر مرکز علمی دولتی "وکتور"، روز شنبه گفت:- "آزمایش های در پیوند به واکسن های ویروس کرونا (کووید-19) بر روی حیوانات تا پایان ماه اپریل به پایان می رسد، آزمایش واکسن ها بر روی انسان ها را می توان تا ماه جون آغاز کرد".

ماکسیتوف گفت:- "ما انتظار داریم که مطالعات بر روی حیوانات در قالب آزمایشگاهی در اواخر ماه اپریل امسال به پایان برسد و پس از آن وارد مرحله تحقیقات پیش بالینی انجام شود در نهایت آزمایش های بالینی بر روی انسان خواهد بود".

وی خاطرنشان کرد:- "مطالعات روی حیوانات از میانه ای ماه مارچ آغاز شده است، و پیش از این در ایجاد ایمنی پایدار موفقیت بدست آمده است".

 وی گفت:- "در حال حاضر موش ها و راسوهای ایمن سازی شده اند".

به گفته وی، آزمایش های انسانی قرار است در ماه جون آغاز شود.

 وی گفت:- "ما به این امر اعتماد داریم، اما برای این کار باید اثربخشی واکسن را در سطح آزمایش های آزمایشگاهی نشان دهیم و نکته دوم و مهم این است که از وزارت بهداشت اجازه انجام مرحله های نخست آزمایش های بالینی را بگیریم".

ماكسیتوف گفت: در امریكا، آزمایش های انسانی در حال حاضر و با گذر از مرحله تحقیق پیش بالینی آغاز شده است.

انا پوپوا رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه به نوبه خود گفت، كه مرحله آزمایش های بالینی بر روی انسان سریع نخواهد بود.

وی گفت:- "ممکن است گزینه های مختلف توسعه وجود داشته باشد، اما به طور کلی تنها دو مورد متفاوت وجود دارد. نخستین حالت کلاسیک است و به طور معمول در مراحل خاصی اجتناب ناپذیر است. در این حالت مهمترین مسئله بی ضرر بودن واکسنی است که مؤثر است. ما هنگام انتخاب بهترین نمونه نخستین فهمیدیم که اثر بخش است و باید ثابت کنیم که علاوه بر فایده، هیچ چیز دیگری نخواهد داشت، هیچ ضرری هم نخواهد داشت. این یک مرحله دشوار است و کوتاه مدت نیست. به جز این گزینه آزمایش بر روی داوطلبان وجود دارد، اما تاکنون با روش کلاسیک کار کرده ایم".

یادآوری می کنیم، که تا اکنون در روسیه با ثبت 582 بیمار کرونایی تازه شمار کل بیماران در این کشور به 4731 نفر رسیده است، که از میان این بیماران کرونایی 281 نفر تا اکنون درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала