خسارت میلیونی بازرگانان افغانستانی به خاطر گسترش ویروس کرونا

© Sputnikخسارت میلیونی بازرگانان افغانستانی به خاطر گسترش ویروس کرونا
خسارت میلیونی بازرگانان افغانستانی به خاطر گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اتاق تجارت افغانستان از خسارت میلیون ها دالر در دوره گسترش ویروس کرونا به بازرگانان افغانستان خبر داد.
گشایش آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
گشایش آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در بلخ

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خان جان الکوزی روز شنبه گفت، که هرچند افغانستان صادارات مواد غذایی ندارد و در حال حاضر سبزی و میوه های تازه‌ای صادراتی نیز به پایان رسیده است، اما گسترش ویروس کرونا روند صادارات میوه های خشک، «سنگ تالک» سنگ های قیمتی و قالی افغانستان را متوقف کرده است.

وی گفت، که صادرات در «دهلیزهای» هوایی افغانستان به کشورهای هند، ترکیه، امارات، عربستان، چین و برخی کشورهای دیگر نیز از یک هفته گذشته مسدود شده است.

معاون اتاق تجارت افغانستان اضافه کرد، که مسیرهای تجارتی این کشور با پاکستان از یک ماه پیش مسدود شد و در حال حاضر واردات و صادرات از پاکستان متوقف است.

به گفته الکوزی، بازرگانان افغانستان در این روزها بابت گمرکی واردات کالاهای بازرگانی به پاکستان نیز روزانه بیش از ۲.۵ میلیون دالر پول می پردازند که این موضوع ضرر هنگفتی را متوجه بازرگانان کرده است.

وی گفت، که روند واردات مواد غذایی از جمهوری اسلامی ایران بصورت عادی ادامه دارد و همچنان آرد و برخی مواد خوراکی از ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان وارد کشور می شود.

یادآوری می کنیم، که طی ۲۰ روز گذشته قیمت مواد خوراکی در بازارهای افغانستان افزایش چشم‌گیر داشته و اکنون قیمت برخی از داروها و خوراکی ها ۵۰ درصد نسبت به گذشته بیشتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала