مقام های پاکستانی: افغانستانی ها می توانند به کشورشان بازگردند

© Sputnik / Khaibar Akifiمقام های پاکستانی: افغانستانی ها می توانند به کشورشان بازگردند
مقام های پاکستانی: افغانستانی ها می توانند به کشورشان بازگردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان نوشت، که افغانستانی ها می توانند به کشورشان بازگردند.
بازگشایی مرز پاکستان و افغانستان سر از فردا - اسپوتنیک افغانستان
بازگشایی مرز پاکستان و افغانستان سر از فردا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفته است، که مقام های پاکستان به شهروندان باقی مانده افغانستان اجازه داده اند، که به وطن خود بازگردند، مرز در ساعت های مشخص از 6 تا 9 اپریل باز خواهد بود.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است:- "بنا به درخواست ویژه دولت افغانستان، به دلایل بشردوستانه، پاکستان اجازه بیرون شدن شهروندان افغانستانی در پاکستان را که می خواهند به کشور خود بازگردند، داده است. گذرگاه های مرزی زمینی تورخم و چمن از 6 اپریل تا 9 اپریل 2020 برای مدت مشخصی باز خواهد بود".

پس از همه گیر شدن ویروس کرونا پاکستان مرزهای زمینی خود را با کشورهای همسایه بسته کرد تا از گسترش ویروس کووید-19 جلوگیری کند.

پیش از این، دولت افغانستان از پاکستان خواسته بود تا کالاهای ترانزیتی از مرز دو کشور عبور کند تا بتواند تأمین دارو، مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی را برای مردم افغانستان حفظ کند.

مقام های پاکستانی اعلام کردند، که براساس اطلاعات صبح شنبه، در پاکستان 2.7 هزار بیمار مبتلا به کرونا ویروس جدید وجود دارد که 40 نفر جان خود را از دست داده اند. به گزارش رسانه های افغانستان، در این کشور از 299 بیمار مبتلا به کووید-19، 6 نفر تا اکنون جان باخته اند.

یادآوری می کنیم، که سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ بیماری ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر نامید. بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی تا اکنون بیش از 1.1 میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان گرفتار شده اند و بیش از 50 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала