کرونا در کابل؛ از فردا تدابیر برای منع گشت‌وگذار در شهر بیشتر می‌شود

© Sputnik / Tariq Azimکرونا در کابل؛ از فردا تدابیر برای منع گشت‌وگذار در شهر بیشتر می‌شود
کرونا در کابل؛ از فردا تدابیر برای منع گشت‌وگذار در شهر بیشتر می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی افزایش مبتلایان به بیماری کووید نزده و جان باختن یک تن در نتیجۀ این بیماری در کابل، والی کابل هشدار می‌دهد که از فردا (یکشنبه، 17 حمل) تدابیر برای منع گشت‌وگذار شهروندان در کابل بیشتر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یعقوب حیدری، والی کابل می‌گوید با آن‌که تهدیدات برخاسته از ویروس کرونا با گذشت هر روز بیشتر می‌شود، اما شهروندان دستور منع گشت‌وگذار را در کابل نادیده می‌گیرند: «ما  [متخلفان] را دست‌گیر می‌کنیم، قرنطین می‌کنیم، جزا می‌دهیم و به محل کار شان اطلاع می‌دهیم که جریمه شان کنند و جریمه را پشت خانه‌های شان روان می‌کنیم».

تلاش وزارت صحت عامه برای تقویت لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در ولایت‌های هرات و فراه - اسپوتنیک افغانستان
تلاش وزارت صحت عامه برای تقویت لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در ولایت‌های هرات و فراه

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت‌عامه، در بیست و چهار ساعت گذشته میزان مبتلایان به ویروس کرونا در کابل بیشتر از ولایت هرات بوده‎اند. تاکنون، 41 تن در کابل به بیماری کووید نزده مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که از یک هفته بدینسو، در کابل محدودیت گشت‌وگذار وضع شده‌است و مرکزهای آموزشی، سالن‌های عروسی، فروشگاه‌ها و مکتب‌ها بسته‌ استند.

حکومت از شهروندان خواسته‌است که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، در خانه‌های شان بمانند. اما در این یک هفته، این کمتر عملی شده‌است.

در همین حال، فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که از فردا جلو رفت‌وآمد مردم را خواهند گرفت و نیز برای متخلفان مجازات تعیین خواهد شد.

محمد داوود میرزایی، معاون فرماندهی پولیس کابل بیان داشت: «قرنطین به شکل درست از سوی هموطنان ما رعایت هم نشده‌است. شما هم می‌بینیند سر از فردا تدابیر جدی‌تر می‌شود. برخوردم هم جدی می‌شود. تا دیروز خواهش بود از فردا به امر تبدیل می‌شود».

در همین حال، شماری از شهروندان کشور می‌گویند که بدلیل مشکلات اقتصادی و مجبوریت‌های دیگر، مجبور اند از خانه‌های شان بیرون شوند و کار کنند.

فرهاد، باشندۀ کابل گفت: «اقتصاد مردم قوی نیست که در خانه‌های خود باشند. تمام مردم دست به دهن استند؛ مثل خودم. روز صد روپه سوداگری می‌کنم و مجبور استم به خانه نان ببرم».

تاکنون در سراسر افغانستان 299 رویداد مثبت ویروس کرونا ثبت شده‌اند که بیشترین آن در ولایت هرات استند. هفت تن هم در نتیجۀ این ویروس در کشور جان‌های شان را از دست داده‌‎اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала