صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت

© Sputnik / Natalia Seliverstova صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت
 صندوق بین‌المللی  پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول برای نخستین بار در تاریخ از ثبت توقف اقتصاد جهان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریستالینا جورجیووا ، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، روز گذشته (سوم اپریل) گفت، شیوع بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا، کار اقتصاد جهان را عملاً متوقف نموده است.

به گفته وی ، اکنون رکود اقتصادی بدتر از بحران 2008-2009 است.

مدیر صندوق بین‌المللی پول افزوده است: ما هرگز در تاریخ صندوق بین‌المللی پول ندیده‌ایم که اقتصاد جهانی متوقف شود. کشور ها در حال رکود اقتصادی قرار دارند و این امر این بسیار بدتر از بحران جهانی اقتصادی است.

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان تا چه اندازه جدی است؟

جورجیووا آمادگی صندوق بین‌المللی پول را برای استفاده از کل ذخیره خود به مبلغ 1 تریلیون دالر عنوان کرد.

این مقام بین‌المللی از به تاخیر افتادن تلاش‌ها برای مقابله با بحران اقتصادی هشدار داد و در این راستا افزود «بدون تلاش برای مهار بحران، هیچ‌گونه راهکاری برای بهبودی قوی وجود ندارد».

مدیر صندوق بین‌المللی پول همچنین تاکید کرد که برای اینکه اقتصاد در سال 2021 بهبود یابد کشورها باید به مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم‌های بهداشتی و درمانی اولویت بخشند.

این مقام صندوق بین‌المللی پول همچنین بر تمامی تدابیر قوی برای کنترل شیوع همه‌گیر ویروس کرونا و مقدمه‌سازی برای بهبود قوی اقتصاد جهان در سال 2021 تاکید کرد.

کریستالینا جورجیوا تاکید کرد که همه‌گیری شیوع ویروس کووید- 19 اقتصاد جهان را به سوی کوچک‌تر شدن پیش برده که این بحران تامین مالی کلانی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه می‌طلبد.

یادآوری می‌کنیم که در پایان ماه مارچ ، بانک سرمایه گذاری آمریکایی JPMorgan اعلام کرد اقتصاد جهانی در شرایط رکود قرار دارد و افزود که عمق این رکود بی سابقه خواهد بود.

شیوع بیماری COVID-19 ناشی از نوع جدیدی ویروس SARS-CoV-2 که اواخر ماه دسامبر از شهر ووهان چین آغاز شد تا به امروز بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده نموده و نزدیک به 54 هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به این بیماری کشنده جان باخته‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала