94 در صد بیماران کرونا در چین درمان شدند

© REUTERS / Aly Songوزارت بهداشت چین از درمان 94 در صد بیماران مبتلا به کرونا ویروس خبر داده است.
وزارت بهداشت چین از درمان 94 در صد بیماران مبتلا به کرونا ویروس خبر داده است.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت چین از درمان 94 در صد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در این کشور خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، داده های کمیته بهداشت دولتی چین - PRC نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین در حال کاهش است، در حال حاضر 1562 نفر در بیمارستان ها باقی می مانند ، در حالی که 94 درصد از کل بیماران  بهبود یافته اند.

براساس آخرین داده‌ها، تعداد موارد تایید شده ابتلا کرونا ویروس در سرزمین اصلی چین به 81 هزار و 639 نفر رسیده است که از این تعداد 76 هزار و 751 نفر درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که این تعداد 94 در صد کل بیماران این کشور است.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تاکنون یک میلیون و 98 هزار و 762 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
متخصص روس: ویروس کرونا "برای همیشه" در میان ما آمده است

 پنجاه درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره‌ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره جهان است. هم چنین 70 درصد از قربانیان را نیز شهروندان اروپا تشکیل می‌دهند. تعداد فوتی‌ها در اسپانیا از ده هزار نفر فراتر رفته و ایتالیا با نزدیک به چهارده هزار قربانی بیشتر تعداد مرگ و میر را در میان سایر کشور‌ها دارد.

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا روسیه اعلام کرد: با شناسایی 582 فرد مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس در روسیه به 4 هزار و 731 نفر رسیده است.

این ستاد همچنین اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 9 فرد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و مجموع جانباختگان به 43 نفر افزایش یافت. همچنین 52 نفر که به ویروس کرونا مبتلا بودند، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و در مجموع 333 نفر تاکنون در روسیه بهبود یافته‌اند.

در میانۀ ماه دسامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. روز تاریخ 11 مارچ شیوع ویروس کرونا از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی معرفی شده است.

این سازمان تا پیش از این سعی داشت که از این عبارت استفاده نکند.

پاندمی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که همزمان در چندین کشور از فردی به فردی دیگر منتقل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала