تاثیر منفی کاهش کمک ۱ میلیارد دالری امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان

© Flickr / The U.S. Armyتاثیر منفی کاهش کمک ۱ میلیارد دالر امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان
تاثیر منفی کاهش کمک ۱ میلیارد دالر امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاهش ۱ میلیارد دالری از حمایت مالی امریکا به افغانستان که در نتیجه ناکامی مذاکرات برای ایجاد "دولت فراگیر" می‌تواند پیش از همه به نیروهای امنیتی افغانستان ضربه وارد کند – منابع امریکایی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دو کارمند کانگرس امریکا گفته اند که وزارت خارجه امریکا به اعضای پارلمان این کشور خبر داده است که صندوق پولی پنتاگون، که از آن بودجه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تامین می‌شود،  به ۴.۲ میلیارد دالر کاهش خواهد یافت.

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: کاهش کمک امریکا تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی نخواهد داشت

براساس این آمار، این صندوق سه چهارم کل بودجه سالانه نیروهای امنیتی افغانستان را تشکیل می‌دهد: معاش، مصارف تغذیه و مواد سوخت، تجهیزات و زیرساخت‌ها.

یکی از نمایندگان کانگرس گفت: "مفکوره اینکه آنها حمایت مالی نیروهای امنیتی را کاهش می‌دهند، خلاف منافع ملی ایالات متحده امریکا است".

همچنان یکی از مقامات وزارت دفاع ایالات متحده امریکا به رویترز گفته است که در دولت امریکا هنوز هم بحث‌ها روی این جریان دارد که کدام بخش کمک‌ها کاهش یابد.

به گفته وی، پنتاگون از اینکه احتمال کاهش صندوق پولی آنها وجود دارد، نگران است.

وی گفت: "ما واقعا نمی‌خواهیم که این کار صورت بگیرد".

این مقام وزارت دفاع امریکا اعتراف کرده است که کاهش این بخش کمک‌ها به افغانستان آسیب بزرگ به توانایی‌های نیروهای امنیتی افغانستان که با گروه‌های تروریستی در جنگ اند، رسانده می‌تواند.

قابل ذکر است که مایک پامپئو به تاریخ ۲۳ مارچ طی یک سفر از قبل اعلام‌ناشده وارد کابل شد. وی با رئيس جمهور غنی و سپس با عبدالله عبدالله دیدارهای جداگانه داشت. گفته می‌شود که وزیر خارجه امریکا با سیاسیون دیگر افغان نیز ملاقات‌هایی داشته است.

پس از سفر به کابل، پامپئو به دوحه رفت و با نمایندگان طالبان دیدار کرد.

وزیر خارجه امریکا پس از این سفرها، اعلام کرد که امریکا کمک‌هایش به افغانستان را به مبلغ ۱ میلیارد دالر کاهش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала