Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاهش 75 میلیونی دستمزدها؛ کی‌ها از رئال خواهند رفت؟

© REUTERS / JAVIER BARBANCHOبازیکنان رئال مادرید
بازیکنان رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئال‌مادرید قصد دارد تا 75 میلیون یورو از مبلغ دستمزدش را قطع کند زیرا بیل، خامس، ماریانو و اودریوزولا در حال جدایی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، بیل، خامس، اودریوزولا، ماریانو و چند بازیکن دیگر می‌توانند از این تیم جدا شوند زیرا رئال‌مادرید سعی می‌کند در هنگام بحران کروناویروس دستمزد را کاهش دهد.

شماره‌های رئال‌مادرید به رنگ سرخ نیست و آنها سعی می‌کنند به بهترین شکل ممکن از بحران کرونا ویروس عبور کنند تا مطمئن شوند که در این راه باقی می‌مانند. در حالی‌که هر چه در فصل لیگ اتفاق می‌افتد، مادرید فراتر از آن است.

پرز - اسپوتنیک افغانستان
کرونا رئال مادرید را هم مجبور کرد ؛ دستمزد بازیکنان کاهش پیدا میکند

آنها برای موقعیتی، چنین پولی را کنار گذاشته‌اند اما باید در جای دیگر تغییراتی ایجاد کنند تا مطمئن شوند که در خط سرخ باقی نمی‌مانند. این باشگاه می‌خواهد بار را با کاهش دستمزد کم کند. آنها در این فصل 284 میلیون یورو برای دستمزد هزینه کرده‌اند و می‌خواهند آن را با برخی از نام‌های موجود در بخش انتخاب تغییر دهند.

اولین کسی که در دایره‌ای سرخ قرار گرفته گرت بیل است. مهاجم ولزی با 29 میلیون یورو (14.5 یورو خالص در سال) پردرآمدترین بازیکن است. وی توسط زیدان در کنار هم گنجانده شده و در بحران فعلی تجملاتی محسوب می‌شود.

این وضعیت مشابه با خامس‌رودریگز است که از زمان بازگشت وی از بایرن‌مونیخ در تابستان از سوی سرمربی فرانسوی کنار گذاشته شده است. چون هردو بازیکن 45.4 میلیون یورو درآمد دارند. بیل می‌توانست برود و پوگبا جای او را بگیرد اما بازیکن ولزی ممکن است متقاعد کننده‌ای را بدست آورد.

جاناتان بارنت به AS گفت: "گرت عاشق رئال‌ و شهر مادرید است، و او می‌خواهد حضور خود را در مادرید با لیگ قهرمانان دیگر یا شاید یک قرارداد دیگر به پایان برساند."

رئال نمی‌خواهد خامس به گونه رایگان این باشگاه را ترک کند اما قرارداد وی در سال 2021 به پایان می‌رسد. اکنون و یا هرگز نمی‌توانیم هزینه‌ای را برای این بازیکن کلمبیایی دریافت کنند.

موقعیت‌های بیشتر مانند این وجود دارد اما در مقیاس کمتری با مشخص‌ترین وضعیت ماریانو. مادرید در تابستان گذشته سعی در پیدا کردن باشگاه دیگری برای او داشت اما او نمی‌خواست آنجا را ترک کند. او در این فصل 8 میلیون یورو (ناخالص) درآمد داشته و فقط 65 دقیقه بازی کرده است.

با براهیم که امسال فقط 170 دقیقه با 7 میلیون یورو درآمد است، همین مسئله وجود دارد. اودریوزولا که هم اکنون در بایرن‌مونیخ به صورت قرضی بازی می‌کند نیز چنین مسئله صدق می‌کند. از نظر تئوری، موقعیت دفاع راست اکنون در دست اشرف است و دیگر نیازی به آن نیست. بازیکنان دیگری نیز با شرایط پیچیده‌تر از جمله دنی‌سبالوس (6 میلیون یورو) و خسوس وایخو (4 میلیون یورو) به صورت قرضی حضور دارند.

مادرید می‌خواهد صورت‌حساب دستمزد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با اضافه کردن همه این ارقام، این می‌تواند 75 میلیون یورو در کاهش دستمزدها باشد. بدیهی است که برخی از آنها توسط بازیکنان ورودی که جای تعویض‌ها را می‌گیرند گرفته می‌شود ولی مادرید در آنجا نجات خواهد یافت. اودگارد با 3.5 میلیون یورو (به علاوه پاداش 50.000 یورویی برای هر بازی که با تیم اول بازی می‌کند). اشرف نیز دستمزد پایین‌تری (3 میلیون یورو) دارد.

رئال‌مادرید قبل از اینکه کرونا ویروس برسد، در وضعیت خوب خود قرار داشت. آنها 52٪ از کل درآمد خود را با حقوق پرداخت می‌کردند و ECA این را کارآیی می‌نامد. انجمن توصیه می‌کند که این رقم از 70 درصد تجاوز نکند و مادرید هیچ خطر نزدیکی به مرز حقوق لالیگا که در سال‌های 2019-20 اعمال شده بود، ندارد.

این مبلغ 641 یورو تعیین شده و دستمزد آنها 456 میلیون یورو بود. سلامتی مالی آنها خوب است، اما ما بدترین وضعیت بحران کرونا ویروس را ندیده‌ایم و باید دید تا زمانی که باشگاه‌ها تلاش می‌کنند و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند، چقدر دیگر بدون فوتبال خواهیم بود؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала