گفت و گوی اشرف غنی با نمایندگان اتاق تجارت زنان

© ارگ ریاست جمهوریگفت و گوی اشرف غنی با نمایندگان اتاق تجارت زنان
گفت و گوی اشرف غنی با نمایندگان اتاق تجارت زنان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از گفت و گوی نمایندگان اتاق تجارت زنان با رئیس جمهور این کشور خبر داد.
اشرف غنی با سیاسیون افغانستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی با سیاسیون افغانستان دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از چاشت امروز با نمایندگان اتاق تجارت زنان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.

در نخست، افسانه رحیمی، جمیله سادات، مریم جامی، لیلا آفاق و شکیبا شکیب به نمایندگی از اتاق تجارت زنان در مرکز و ولایات ننگرهار، هرات، کندهار و بلخ در رابطه به تجارت و تشبثات زنان، تقویت اقتصاد خانواده، حمایت از تولیدات داخلی، بازاریابی، تهیه زمین برای تجارت زنان، تامین امنیت تاجران و متشبثین صحبت کردند.

در این ویدیو کنفرانس، نمایندگان اتاق تجارت زنان با بیان برخی از چالش‌ها، پیشنهادهایی را نیز در زمینه‌‌ی حمایت از تجارت و متشبثین با رئیس جمهور مطرح کردند.

نمایندگان اتاق تجارت زنان با توجه به نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا، از آمادگی شان در راستای تهیه و تولید مواد شویندگی و کالاهای محافظتی به شمول ماسک، با رعایت میکانیزم کار مطابق با شرایط کرونا، اطمینان دادند.

سپس، اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت که باوجود مشکلات ناشی از کرونا در کشور، فرصت‌هایی نیز در زمینه‌ی تهیه و تولید مواد طبی، وکالاهای محافظتی بوجودآمده است.

احمدی بیان داشت که ۱۱۸ شرکت در بخش تولید ماسک و لباس محافظتی،۳۱ شرکت در بخش تولید وسایل طبی،۴۶ شرکت در تهیه و تولید آمادگی‌های خویش را نشان داده اند.

اشرف غنی با قدردانی از آمادگی‌های زنان متشبث، بیان داشت که حمایت و پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخلی، از اولویت‌های دولت می باشد.

غنی افزود، کار ساخت سرد خانه ها در ده ولایت کشور به هدف نگهداری و حمایت از محصولات زراعتی تکمیل شده و حکومت تلاش می‌کند تا فعالیت‌های بنیادین و دوامدار را به زنان متشبث انجام دهد.

غنی همچنین به وزارت زراعت، آبیاری ومالداری دستور داد، تا از محصولات انگورکشور در تولید کشمش و جوس استفاده نمایند. همچنان تاکید کرد که با تشکیل اتحادیه‌ها در مطابقت با نورم و استندرد جهانی ، باید به تولیدات زنان توجه صورت گیرد و زنان متشبث پیشنهادهای شان را در این خصوص با حکومت شریک سازند.

غنی تصریح کرد، که حکومت در زمینه‌ی تهیه و تنظیم یک‌صدهزار بستر برای بیماران احتمالی کرونا، تدابیری لازم را اتخاذ کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала