تأثیر ویروس کرونا به سایر اندام های بدن مشخص شد

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoتأثیر ویروس کرونا به سایر اندام های بدن
تأثیر ویروس کرونا به سایر اندام های بدن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص بیماری های عفونی ایتالیا معتقد است که برخلاف تصور عام، ویروس کرونا، نه تنها ریه ها؛ بلکه تمام اندام های بدن را تحت تاثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، کلوديو ماستروياني، رئیس گروه بیماریهای عفونی بیمارستان "اومبرتو" در رم می‌گوید: " کرونا ویروس قادر است نه تنها ریه ها بلکه سایر اندام های بدن ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد، و در مرحله اواخر این بیماری در سطح میکروسکوپی گسترش می یابد. با این وجود با تشخیص به موقع و عمیق می توان از این وخامت جلوگیری کرد."

وی گفت: "ما عمدتاً در مورد سینه بغل "پنومونی" صحبت می کنیم، اما تجزیه و تحلیلها از جمله آنهایی که از بیماران متوفی گرفته شده است، نشان می دهد که در نهایت، ویروس روی تمام اندام ها تأثیر می گذارد، زیرا در سطح میکروسیرکلار باعث تعدادی از فرآیندهای التهابی می شود که بیشتر از همه بر ریه ها تأثیر می گذارد. اما اعضای دیگر تقریباً در سطح مویرگی در ریزگردها تحت تأثیر قرار می گیرند. "

در بخش وی، که مجدداً برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس مجهز شده است، 180 نفر در حال حاضر تحت معالجه قرار دارند که از این تعداد 27 نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شدند. درمجموع، 280 بیمار تحت نظر ماستروانی تحت معالجه بودند که از این تعداد 32 نفر فوت کردند. وی بسیاری از عجایب این ویروس را یادآور می شود و به این باور ندارد که ممکن است از ابتدا کسی از آن مصون باشد.

بحران کرونا در ایتالیا؛ ثبت 2886 مورد در یک‌شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
بحران کرونا در ایتالیا؛ ثبت 2886 مورد در یک‌شبانه‌روز

به گفته متخصص " خانواده هایی وجود دارند که در آنها  افراد آلوده به این ویروس وجود دارد، اما همه اعضا آلوده نیستند. همه اینها باید توسط متخصصان مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، یکی دیگر از عجایب این است که به نظر می رسد زنان احتمال ابتلا به آنها کمتر است. ما هنوز حتی یک عفونت کرونا در بین مبتلایان به HIV پیدا نکرده ایم". وی، صرف نظر از سن چاقی و دیابت را از جمله عوامل ریسک عنوان کرد.

اکنون یک میلیون و 272 هزار و 115 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به 69 هزار و 374 نفر افزایش یافته است.

بر اساس جدیدترین آمارها، امروز 337 هزار و 72 نفر در آمریکا- که در صدر کشورهای گرفتار کرونا قرار دارد- به بیماری کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان نیز به 9 هزار و 619 رسیده است.

 چین از ثبت 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که تنها یک مورد آن مربوط به داخل چین است و بقیه از خارج از این کشور وارد شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала