تأثیر واکسن "سل" بر روند بیماری ناشی از ویروس کرونا

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از متخصصان تأثیر واکسن های از قبل ساخته شده از قبیل واکسن "توبرکلوز" را برای جلوگیری از شیوع بیماری COVID-19 مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازThe IrishTimes تیمی از اپیدمیولوژیست ها از دانشگاه تگزاس (ایالات متحده آمریکا) مشخص نمودند در کشورهایی  که برنامه واکسیناسیون  برای بیماری توبرکلوز "سل" موجود است، ده برابر موارد ابتلا به بیماری COVID-19  ناشی از ویروس کرونا، در مقایسه با کشورهایی که این برنامه اجرا نمی شود، مشاهده می‌شود.

در طی این مطالعه دانشمندان شیوع و میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 را در 178 کشور جهان که در آنها برنامه واکسیناسیون در برابر بیماری توبرکلوز در دسترس عامه قرار دارد؛ تجزیه و تحلیل نمودند.

پل هگارتی، یکی از محققان شرکت کننده در این مطالعه گفت: در طی بیش از 15 روز  شیوع بیماری COVID-19 در کشورهایی که دارای برنامه واکسیناسیون "توبرکلوز" BCG بودند تعداد بیماران 38 در یک میلیون نفر را نشان داد، در حالی که ابتلا به بیماری COVID-19 در عدم چنین برنامه یک   358 در یک میلیون نفر بود. میزان مرگ و میر در کشورهایی که برنامه واکسیناسیون داشتند 4.28 در هر میلیون نفر بود، اما در کشور های فاقد برنامه واکسناسیون، رقم به مراتب بالا را نشان داد.  

Инъекция - اسپوتنیک افغانستان
نخستین واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا تزریق شد + ویدیو

به گفته هگارتی ، برای کاهش احتمال بروز خطا ، کارشناسان در مورد آمار شیوع COVID-19 تجدید نظر نموده و این نتایج را در تمام کشورها مقایسه کردند.متخصص گفت: "ما انتظار نداشتیم چنین تفاوت قابل توجهی را شاهد باشیم."

شایان ذکر است که دانشمندان در سراسر جهان با سرعت زیادی برای پیدا کردن یک درمان قطعی یا واکسن مناسب برای ویروس کرونا در حال مسابقه هستند. آزمایش‌های بالینی در حال حاضر در چند مکان مختلف در گوشه و کنار جهان انجام می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی آزمایش سریع 4 روش درمانی موجود را به‌عنوان درمان احتمالی ویروس کرونای جدید، پیگیری می‌کند. این سازمان در حال انجام یک آزمایش جهانی به نام SOLIDARITY است که در آن به بررسی 4 روش درمانی موجود در مورد درمان‌های احتمالی کووید 19 پرداخته می‌شود

بیماری همه‌گیر «کووید-19» تاکنون جان بیش از 70 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

شمار جان‌باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است. مقامات آمریکا هم هشدار داده‌اند که این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала