طالبان: تا رهایی زندانیان مذاکرات را متوقف و در نشست های "بی‌نتیجه" اشتراک نخواهیم کرد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید مطابق توافق‌نامه صلح، روند تبادل زندانیان باید شروع می‌شد؛ اما این روند به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده‌‌‌است بنابراین هیات فنی این گروه سر از امروز دیگر در «نشست‌های بی‌نتیجه» با هیات دولت افغانستان اشتراک نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ما تیم تخنیکی کمیسیون زندانیان را جهت تصدیق و تثبیت زندانیان به کابل فرستادیم؛ زیرا مطابق توافقنامه و وعده رهایی زندانیان شروع می‌شد؛ اما متاسفانه به بهانه‌های مختلف، رهایی آن‌ها تا اکنون به تعویق افتاده است. از این رو تیم تخنیکی ما از فردا با جهات مربوطه در نشست‌های بی‌نتیجه اشتراک نمی‌کند.»

رئیس جمهور غنی با زندانیان پلچرخی دیدار کرد  - اسپوتنیک افغانستان
حکومت: خواست طالبان برای آزادی 15 فرمانده ارشد این گروه پذیرفتنی نیست

از سوی دیگر حکومت افغانستان اعلام کرده که طالبان خواستار رهایی 15 فرمانده ارشد شان هستند و به همین خاطر روند آزادی زندانیان با تاخیر مواجه شده‌ است.  متین بیگ؛ رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محلی اخیرا گفته است که دولت نمی‌تواند قاتلین مردم افغانستان را آزاد و صف جنگ دشمن را تقویت کند.

رهایی پنج‌ هزار زندانی گروه طالبان در بدل هزار زندانی دولت افغانستان در توافقنامه‌ی صلح آمریکا و طالبان مطرح شده است. محمد اشرف غنی نیز فرمانی در مورد رهایی زندانیان طالبان صادر کرده است. براساس این فرمان، زندانیان طالبان در چند مرحله به گونه‌ی مشروط آزاد می‌شوند.

از سویی هم، چند روز پیش یک هیأت فنی گروه طالبان برای بحث تخنیکی در مورد رهایی زندانیان به کابل آمده است. این هیات از حدود یک هفته به این‌سو، سرگرم گفتگو با هیات فنی دولت افغانستان در مورد زندانیان است؛ اما به نظر می‌رسد این گفتگو نتیجه‌ای در پی نداشت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала