گزارش ماه جنوری مشاور ترامپ فاش شد؛ جان باختن نیم میلیون امریکایی به اثر کرونا

© AP Photo / Evan Vucciگزارش ماه جنوری مشاور ترامپ فاش شد؛ جان باختن نیم میلیون امریکایی به اثر کرونا
گزارش ماه جنوری مشاور ترامپ فاش شد؛ جان باختن نیم میلیون امریکایی به اثر کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس‌جمهور امریکا در ماه جنوری آقای ترامپ را در مورد عواقب احتمالی ویروس کرونا هشدار داده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پیتر ناوارو، مشاور رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، در ماه جنوری آقای ترامپ را در مورد عواقب احتمالی ویروس کرونا هشدار داد.

افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا

در گزارش ماه جنوری این مشارو آمده بود که این ویروس می‌تواند تریلیون دالر برای ایالات متحده امریکا هزینه کند. در آن گزارش آمده است که به دلیل نبود واکسین، میلیون ها نفر در معرض بیماری یا مرگ قرار خواهند گرفت. آما دونالد ترامپ فقط چند هفته بعد پس از گزارش مشاور اش اقدامات خود را آغاز کرد.

مشاور کاخ سفید پیش‌بینی منفی را در گزارش ماه جنوری خود که در آن مرگ نیم میلیون امریکا را ذکر شده است، کرده بود. وی همچنان از احتمال این که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل خواهد شد، نیز اشاره کرده بود. ناوارو در گزارش دوم خود در 23 ماه فبروری در باره این که ممکن 100 میلیون شهروند به کرونا مبتلا و 1.2 میلیون نیز جان بدهند، صحبت کرده بود.

در تاریخ اول اپریل، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اعتراف کرد که او قصداً تهدید احتمالی ویروس کرونا را از ابتدای این بیماری همه‌گیر به سطح جهان پنهان کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعتراف که او از قبل از تهدید احتمالی این بیماری می‌دانست و از قصد آنرا پنهان کرده بود.

ترامپ گفت: من از قبل همه چیز را می‌دانستم. من می‌دانستم که کرونا وحشتناک است، می‌دانستم که ممکن همه چیز خوب شود. من نمی‌خواهم بدبین باشم.

رهبر امریکا خاطر نشان کرد که به نظر وی مهم است که به مردم امید داده شود. این الگوی وی، مورد انتقاد برخی کارشناسان سازمان صحت قرار گرفت.

در حال حاضر امریکا از نظر مبتلایان به بیماری همه‌گیر در جهان در مکان اول قرار دارد. شمار قربانیان ناشی از کرونا در این شکور از مرز 10 هزار نفر فراتر رفته است. همچنان 19 هزار نفر درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала