افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا

© Sputnik / Aleksei Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا
افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته این سناتور، دولت امریکا سال‌ها برنامه‌ای را برای شناسایی ویروس‌های کشنده در جهان اجرا می‌کرد تا مانع انتشار آن‌ها در امریکا شود.

به گزارش اسپوتنیک، کریس مورفی، سناتور دموکرات امریکایی در صفحه توییتر خود نوشته است: "ایالات متحده امریکا سال‌ها برنامه‌ای به نام PREDICT را اجرا می‌کرد که در آن، ویروس‌های کشنده را در خارج از کشور شناسایی می‌کرد تا مانع انتشار آن‌ها در امریکا شود. این برنامه طی ۱۰ سال ۱۲۰۰ ویروس، شامل ۱۶۰ کرونا ویروس را شناسایی کرده بود".

وی افزوده است: "این برنامه به طور فعال در چین هم اجرا می‌شد. دو ماه قبل از شیوع  کرونا ویروس در ووهان چین، ترامپ این برنامه را متوقف کرد".

مقامات چینی به تاریخ ۳۱ دسمبر سال ۲۰۱۹ به سازمان بین‌المللی صحت از شیوع بیماری ناشناخته در شهر ووهان چین، خبر داد.

متخصصان پس از تحقیقات اعلام کردند که بیماری جدید کرونا ویروس 2019-nCoV می‌باشد.

به تاریخ ۱۱ مارچ سال جاری سازمان جهانی صحت کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان کرونا ویروس در امریکا به بیشتر از ۳۴۷ هزار نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، ایالات متحده امریکا با ۱۰ هزار و ۳۰۰ قربانی پس از ایتالیا (۱۶۵۲۳ نفر) و اسپانیا (۱۳۰۵۵ نفر)، در جایگاه سوم بیشترین شمار قربانیان کرونا ویروس (کووید – ۱۹) قرار دارد.

کارشناسان طبی کاخ سفید پیشبینی کرده اند که حتی در صورت رعایت توصیه‌های صحی، احتمال جان‌باختن از ۱۰۰ هزار الی ۲۴۰ هزار امریکایی وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала