تاکید رییس جمهور ایران بر درمان رایگان شهروندان افغانستان

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiتاکید رییس جمهور ایران بر درمان رایگان شهروندان افغانستان
تاکید رییس جمهور ایران بر درمان رایگان شهروندان افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهوری ایران روند مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی این کشور را بررسی و بر درمان رایگان شهروندان افغانستان در صورت ابتلا به این بیماری تاکید کرد.
سفیر افغانستان در ایران: تا اکنون ۵۰ افغانستانی در اثر بیماری کرونا جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان
سفیر افغانستان در ایران: تا اکنون ۵۰ افغانستانی در اثر بیماری کرونا جان باخته اند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی ایران، دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در پیوند ویدیو کنفرانسی با استاندار خراسان جنوبی و کادر درمانی درمانگاه ولی عصر (عج) بیرجند، موارد بستری احتمالی شهروندان افغانستان در این استان را جویا شد که محمدصادق معتمدیان پاسخ داد: خوشبختانه یک مورد مثبت را هم در مرز نداشتیم و روزانه بیش از ۲ هزار کارگر در سه مرکز اقتصادی ما در ماهیرود (مرز مشترک با افغانستان) مشغول به کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که حداکثری انجام گرفته و همکاری خوبی که طرف افغانستان انجام داد، خوشبختانه مشکلی نداشتیم و تنها پنج نفر از شهروندان خارجی در مراکز درمانی ما بستری شدند که سه مورد افغانستانی و ۲ مورد پاکستانی بودند و زیر درمان قرار گرفتند.

رییس جمهوری ایران هم تاکید کرد: اگر از شهروندان افغانستان و برادران و خواهران افغانستانی ما خدای نکرده مبتلا به کرونا یا علامت‌دار بودند، حتما درمان شوند و این درمان هم رایگان انجام شود.

روحانی گفت: این یک کار و وظیفه‌ای است که ما در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم و شما هم به آن توجه داشته باشید که در این امر کرونا همه به هم وابسته هستیم.

وی تصریح کرد: ما و همسایگانمان کاملا به هم پیوسته هستیم و همه باید مراعات امور بهداشتی را داشته باشیم.

رییس جمهوری ایران گفت: اگر موردی بود، در استان مثل همه ایرانی‌های ما با آنان رفتار شود.

وی با تشکر از کادر درمانی و مسئولان استان خراسان جنوبی ادامه داد: بسیار علاقه‌مندم که جنابعالی عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید را به مردم بسیار خوب استان بخصوص شهرستان بیرجند ابلاغ کنید.

دکتر روحانی اظهار داشت: ما نسبتی هم با شهر بیرجند داریم و پیش از این هم اشاره کردم که مدتی را در دوران خدمت نظام وظیفه چند ماه در پادگان بیرجند بودیم.

وی گفت: امیدواریم همه مردم سالم باشند و روزهای بسیار خوبی را سیر و طی کنند مخصوصا در ماه مبارک رمضان که در پیش داریم و ماه عبادت و خدا است، خداوند متعال برای عبور از این روزهای سخت ما را یاری و کمک کند.

یادآوری می کنیم، که استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала