ثبت نخستین روز بدون مرگ در چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که ایالات متحده آمریکا همچنان رکورددار مرگ و میرهای ناشی از بیماری COVID-19 است، کشور چین نخستین روز بدون مرگِ کرونایی را ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیتهٔ ملی صحت چین روز سه‌شنبه اعلام کرد برای نخستین بار پس از ماه‌ها در یک روز هیچ مرگ تازه‌ای بر اثر بیماری COVID-19 در این کشور ثبت نشد.

شمار بیمارانی که در داخل چین به ویروس کرونا آلوده شده بودند از ماه مارچ تا کنون رو به کاهش داشته‌ است.

این در حالی است که این کشور شاهد موج تازه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری COVID-19 نیز بوده است که از سوی ناقلانی که از بیرون به این کشور آمده‌اند ایجاد شده است.

وزارت بهداشت چین از درمان 94 در صد بیماران مبتلا به کرونا ویروس خبر داده است.  - اسپوتنیک افغانستان
94 در صد بیماران کرونا در چین درمان شدند

در روزهای گذشته حدود یک هزار مورد ابتلا به کرونا با ورود از خارج به چین ثبت شده است. برای نمونه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب 32 و 38 مورد تازهٔ ابتلا به کرونا در چین ثبت شد که تمامی این موارد به مسافرانی مربوط می‌شد که از خارج به این کشور آمده بودند.

بیماری همه‌گیر «کووید-19» تاکنون جان بیش از 70 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

شمار جان‌باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است. مقامات آمریکا هم هشدار داده‌اند که این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد.

آمریکا با حدود ۱۱ هزار مرگ ثبت شده تا روز سه شنبه رکورددار تلفات در اثر ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌رود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала