روسیه روش درمان «پنومونی» ناشی از ویروس کرونا را یافت

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه روش درمان «پنومونی» ناشی از ویروس کرونا را یافت
روسیه روش درمان «پنومونی» ناشی از ویروس کرونا را یافت   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسیه روش جدیدی را با استفاده از یک داروی از قبل شناخته شده؛ برای درمان بیماران کرونایی پیشنهاد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس پزشکی-زیست شناسی فدرال  روسیه اعلام کرد که متخصصان این کشور روشی را برای درمان ذات‌الریه ناشی از ویروس SARS-CoV-2 کشف نمودند  که مبتنی بر استفاده از داروی Dalargin است.

دالارژین "Dalargin" در حال حاضر در روسیه به عنوان دارویی ثبت شده است که در بهبود زخم های تروفیک و محافظت از سایر اعضای بدن مانند ریه‌ها، کبد و لوزالمعده کمک می کند.

 ثبت بالاترین رقم ابتلا به کرونا در روسیه در یک روز - اسپوتنیک افغانستان
ثبت بالاترین رقم ابتلا به کرونا در روسیه در یک روز

محققان برای آزمایش اثربخشی این دارو به عنوان روشی برای مقابله با پنومونی ویروس کرونا، مدلی از سندرم تنش حاد کشنده تنفسی در حیوانات  را ایجاد کرده‌اند.

در طی 72 ساعت آزمایش، همه حیوانات بر اثر ورم آلوئولیت ریوی از بین رفتند. اما استفاده از Dalargin   به رژیم درمانی حیوانات تجربی، میزان بقای آنها را از 70 تا 100 درصد افزایش داد.

این دارو باعث آزاد شدن 3.9 برابر بیشتر، سیتوکین های ضد التهابی در بدن حیوانات شد و از "طوفان سیتوکین" جلوگیری کرد.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه اعلام‌ کرد که طی 24 ساعت گذشته یک هزار و 154 نفر دیگر در 43 منطقه روسیه به کرونا مبتلا شدند تا رکورد تازه‌ای در تعداد مبتلایان طی یک روز به ثبت برسد.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، هفت هزار و 497 نفر در 81 منطقه روسیه به کرونا مبتلا شده اند در حالی که تعداد بیماران مرخص شده 494 نفر گزارش شده است. 47 نفر نیز تا کنون قربانی این ویروس کشنده شده‌اند.

گفتنی است، روسیه از دو هفته پیش و در راستای جلوگیری از گسترش کرونا به صورت رسمی تعطیل شده است و این تعطیلات تا 30 آپریل ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала