کمک ۱۵ میلیارد یورویی اتحادیه‌ اروپا به کشورهای آسیب‌پذیر درمبارزه با کرونا

© Fotolia / Andrey Kuzmin کمک ۱۵ میلیارد یورویی اتحادیه‌ اروپا به کشورهای آسیب‌پذیر درمبارزه با کرونا
 کمک ۱۵ میلیارد یورویی اتحادیه‌ اروپا به کشورهای آسیب‌پذیر درمبارزه با کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا کمک ۱۵ میلیارد یوریی را برای قاره افریقا و دیگر کشورهای آسیب پذیر جهان تضمین می نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل یورو نیوز، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه ۷ آپریل این خبر را اعلام کرد که اتحادیه اروپا کمک ۱۵ میلیارد یوریی را برای قاره افریقا و دیگر کشورهای آسیب پذیر جهان تضمین می نماید.  

این در حالی است که هفته گذشته، خانم فون در لاین از کمک‌های ۱۰۰ میلیارد یورویی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داده بود.

اورزولا فن در لاین درباره این کمک جهانی گفت: « آفریقا به نظر می رسد به زودی گرفتار شیوع ویروس کرونا، همانطور که ما در اروپا شدیم، بشود.» وی ادامه داد: «باید به کشورهای قاره آفریقا کمک کرد تا جلوی شیوع گسترده این ویروس را بگیرند.»

اورزولا فن درلاین در این پیام ویدئویی که روی حساب توئیتر خود منتشرکرد، تاکید کرد: « درهمین راستا، پانزده میلیارد یورو برای کمک به متحدان خود در سراسر جهان برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه خواهیم کرد».

 اتحادیۀ اروپا: طالبان به خشونت‌ها پایان دهند - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیۀ اروپا: طالبان به خشونت‌ها پایان دهند

کمیسیون اتحادیه اروپا از وزرای توسعه کشورهای عضو این اتحادیه دعوت کرد تا با شرکت در یک ویدئو کنفرانس در روز چهارشنبه درباره این کمک گفت و گو کنند.

اورزولا فن درلاین هم در پایان سخنان خود، تاکید کرد که همه کشورها باید با کمک یکدیگر با چالش این همه گیری مقابله کنند «چرا که در غیراین صورت شیوع گسترده تر ویروس می تواند ضررهای جبران ناپذیری روی جوامع و اقتصاد همه کشورها بازی کند».

گفتنی است کمیسیون اروپا در خواستار همکاری در روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала