کپتان کشتی نظامی امریکا به خاطر نگرانی راجع به بیماری افراد بحری برکنار شد

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / The USS Theodore Roosevelt transits the Pacific Oceanکپتان کشتی نظامی امریکا به خاطر نگرانی راجع به بیماری افراد بحری برکنار شد
کپتان کشتی نظامی امریکا به خاطر نگرانی راجع به بیماری افراد بحری برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حال حاضر پس از این تصمیم، برت کروزیر (Brett Crozier) آزمایش کرونا ویروس را پشت سر گذاشت و نتایج آن مثبت بود.

توم ماکارتی (Tom McCarthy) در مطلب منتشره در روزنامه The Guardian (انگلستان) می نویسد، برت کروزیر، کپتان نیروی بحری ایالات متحده، این هفته پس از نوشتن یادداشتی به آدرس قوماندان کشتی برکنار شد که در آن به خاطر سلامتی اعضای خدمه کشتی خود که در معرض بیماری کرونا ویروس قرار داشتند، ابراز نگرانی نموده بود. وی پس از برکناری، آزمایش کرونا ویروس را پشت سر گذاشت که نتایج آن مثبت بود. در این باره برای اولین بار نیویورک تایمز گزارش داده بود. در مورد جزئیات مربوط به وضعیت Crozier هنوز معلومات داده نشده است.

سقوط هلیکوپتر امریکایی بر روی کشتی طیاره بردار - اسپوتنیک افغانستان
سقوط هلیکوپتر امریکایی بر روی کشتی طیاره بردار

کروزیر به دلیل اینکه نامه ای نوشت که در آن به رهبری نیروی بحری کشور در مورد خطر شیوع ویروس Covid-19 در کشتی و همچنین در مورد تهدید برای زندگی دریانوردان هشدار داده بود، از سمت کپتان کشتی طیاره بردار اتمی "تئودور روزولت" برکنار شد.

کروزیر در این نامه تأکید کرد: "شیوع این بیماری سریعتر ادامه می یابد."

در لحظه ای که کروزیر پس از عزل از سمت کار، کشتی را ترک کرد، اعضای تیم سابق وی با گرمی او را تحسین کردند.

روز شنبه، رئیس جمهور ترامپ گفت که به نظر وی، کروزایر نیازی به نوشتن چنین نامه ای ندارد. پرزیدنت ترامپ عمل کپتان سابق را "وحشتناک" خواند.

ترامپ در جریان یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفت: "این یک نامه پنج صفحه ای از کپتان بود و در همه جا قابل دسترس بود." "نباید اینگونه باشد."

کشتی های هواپیمابرامریکا حمله به تروریست ها در سوریه را آغاز کردند - اسپوتنیک افغانستان
کشتی های هواپیمابر امریکا حمله به تروریست ها در سوریه را آغاز کردند

 وی گفت: "به نظر من، این حرف وحشتناک بود که او نامه ای نوشت. این که درس ادبیات نیست. این کپتان کشتی بزرگی است که نیروگاه هسته ای در آن قرار دارد. بنابراین او نباید نظر خود را در نامه ای ابراز می کرد. "

واشنگتن پست گزارش داد كه کفیل وزارت نیروی بحری، توماس مودلی (Thomas Modly) ، "یك روز قبل از اعلام استعفای خود، به یك همكار [ در روز چهارشنبه] گفت:" اخبار مهم: ترامپ می خواهد او را اخراج كند. "

و رئیس جمهور گفت: "من این تصمیم را نگرفتم."

وزیر دفاع ، مارك اسپر (Esper Mark) در سخنرانی خود در روز یكشنبه در یكی از کانال های كیبلی از تصمیم استعفای كروزیر حمایت كرد. به گفته وی، "وقتی همه حقایق معلوم می شوند، ما فرصت خواهیم داشت تا بفهمیم" چرا این تصمیم گرفته شد.

 خودکشی های پیهم در کشتی هواپیمابر آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان
خودکشی های پیهم در کشتی هواپیمابر آمریکا

اسپر ضمن صحبت در برنامه «وضعیت در کشور»  "State of Union"، تلویزیون CNN تصمیم خود را درباره برکناری Crozier از سمت کپتان کشتی که به گفته وی توسط رهبری نیروی بحری به تصویب رسید، حمایت کرد. تحقیقات در حال انجام است. "

اسپر گفت: "ما باید از دریانوردان در این کشتی مراقبت کنیم." به گفته وی ، در کشتی طیاره بردار "تئودور روزولت" آزمایش 155 نفر مثبت بود.

جو بایدن ، نامزد احتمالی ریاست جمهوری از حزب دموکرات، تصمیم به استعفا Crozier را "اقدامی نزدیک به مجازات" خواند.

معاون رئیس جمهور پیشین با بیان اینکه در برنامه این هفته تلویزیون ABC صحبت می کرد، گفت: "آنچه که آنها با این شخص انجام دادند، یک جنایت محسوب می شود." وی گفت: "این شخص با صراحت آنچه را که باید می گفت، گفت كه زیردستان، افسران و دریانوردان نیروی بحری در معرض خطر هستند ... ببینید كه در میان آنها چه تعداد به این ویروس آلوده شده اند."

جو بایدن افزود: "من معتقدم كه از او باید سپاسگذاری می كرد، نه بركناری."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала