الجزیره (قطر): موساد برضد کرونا ویروس

© REUTERS / Ronen Zvulun الجزیره (قطر): موساد برضد کرونا ویروس
 الجزیره (قطر): موساد برضد کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته منابع اسرائیلی، 11 فروند طیاره کمپنی هوایی «ال-آل» اسرائیل میلیون ها واحد تجهیزات حفاظتی و سامان آلات طبی ضروری را برای پیشگیری، معاینه و معالجه افراد آلوده به کرونا ویروس به اسرائیل انتقال میدهد. این انتقالات توسط اداره استخبارات خارجی اسرائیل «موساد» و وزارت صحت اسرائیل سازماندهی شده اند.

منابع آگاه اعلام کردند: وزارت صحت اسرائیل و اداره استخبارات خارجی اسرائیل «موساد» در دو هفته گذشته مصروف انتقال تجهیزات لازم طبی برای مبارزه با کرونا ویروس می باشند. آنها به طور فعال اقدام به خرید لباس های حفاظتی، وسایل تنفسی، ماسک و دستکش نموده اند.

Israel ambulance  - اسپوتنیک افغانستان
ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در اسرائیل

در آینده نزدیک، اسرائیل قصد دارد، از طیارات ترانسپورتی کمپنی هوایی «ال آل» برای تحویل انتقال محموله های طبی به میدان هوایی بن گوریون (تل ابیب) استفاده کند. خاطرنشان می شود که اسرائیل با تمام قوت سعی دارد کمبود تجهیزات طبی و تجهیزات حفاظتی لازم برای مبارزه با بیماری همه گیر کروناویروس را پر کند.

روز یکشنبه 5 اپریل، وزارت صحت اسرائیل معلومات جدیدی راجع به کرونا ویروس منتشر کرد. در حال حاضر 8430 مورد COVID-19 و 49 مرگ و میر در کشور ثبت شده است. گزارش شده است که طی یک روز گذشته، 580 مورد جدید ابتلا به عفونت کروناویروس ثبت شده است.

وزارت صحت اسرائیل گزارش داد که در حال حاضر 245 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند و 106 نفر نیز به دستگاه های تهویه وصل شده اند. علاوه بر این، 546 نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رهبر حزب «اسرائیل بیتنو» (وطن ما اسرائیل)، آویگدور لیبرمن، در آمار رسمی در مورد عفونت های کرونا ویروس در کشور ابراز شک نموده، زیرا هیچ اطلاعات واقعی در محله هایی که یهودیان ارتدکس در آن زندگی می کنند، وجود ندارد. وی خواستار انتشار ارقام واقعی درباره کروناویروس شد.

در روز جمعه، 3 اپریل، مقامات اسرائیلی به دلیل پاندیمی کرونا ویروس ورود و خروج به Bnei Brak را بستند. ران سار، مدیرعامل «ماکابی» خبر داد: حدود 38% از ساکنان Bnei Brak  به کرونا ویروس آلوده اند. در کل، 200 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند. Bnei Brak یکی از مراکز اپیدمی کرونا ویروس در اسرائیل است، بنابراین در مورد قرنطین شهر تصمیم گرفته شده است.

یهودیان ارتدکس پس از دعوا در میدان هوایی، بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
یهودیان ارتدکس پس از دعوا در میدان هوایی، بازداشت شدند

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل برای کمک به مقامات محلی در مبارزه با شیوع عفونت کرونا ویروس، نیروهایی را در Bnei Brak مستقر کرده است.

به گفته رسانه های اسرائیلی، حدود نیمی از عفونت های کرونا ویروس در بین یهودیان ارتدوکس اتفاق می افتد که 10% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

یهودیان ارتدکس در Bnei Brak از انجام اقدامات انزوای اجتماعی و قرنطین خودداری می کنند، بنابراین پولیس محلی مجبور به انجام گشت های ویژه در محله های مذهبی شده و ورود و خروج از شهر را محدود می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала