قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ده هزار نفر گذشت

© REUTERS / Jason RedmondМедицинский персонал в американском городе Киркланд
Медицинский персонал в американском городе Киркланд - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 360 هزار نفر فراتر رفت. قربانیان این ویروس در ایالات متحده به بیش از ده هزار نفر می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا 1150 نفر در ایالات متحده بر اثر آلوده شدن به ویروس کشنده کرونا طی شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

340 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا به صورت رسمی در امریکا به ثبت رسیده است و تاکنون 10 هزار و 335 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری COVID-19 از دست داده‌‌‌اند.

مرگ یک زوج آمریکایی با فاصله 6 دقیقه پس از ابتلا به کرونا - اسپوتنیک افغانستان
مرگ یک زوج آمریکایی با فاصله 6 دقیقه پس از ابتلا به کرونا

بدین ترتیب قدرتمند‌ترین کشور جهان هم اکنون پس از ایتالیا و اسپانیا، جایگاه سوم را از حیث شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا در حالی به صورت روزانه افزایش می یابد که این بحران هنوز به محله پیک یا اوج خود در ایالات متحده نرسیده و بر اساس تخمین مقامات رسمی این کشور انتظار می‌رود بین 100 تا 200 هزار شهروند امریکایی بر اثر این بحران جان خود را از دست بدهند.

بیماری همه‌گیر «COVID-19» تاکنون جان بیش از 70 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

شمار جان‌باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است. مقامات آمریکا هم هشدار داده‌اند که این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد.

قامات بهداشتی چین اعلام کردند طی شبانه‌روز گذشته هیچ شهروندی از این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا آن‌هم برای اولین بار در ماه‌های گذشته جان خود را از دست نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала